۲ کشته و ۶۱ زخمی در تصادف اتوبوس زائران ایرانی اربعین

جمعه, 26ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن
 
۲ کشته و ۶۱ زخمی در تصادف اتوبوس زائران ایرانی اربعین

تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی اربعین با یک کامیون حامل قیر در کشور عراق دو کشته و ده‌ها  زخمی بر جای گذاشت.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر،‌ ساعت ۴ صبح روز جمعه ۲۶ مرداد، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی و یک کامیون حمل قیر در جاده برگشت از دیوانیه به ناصریه در کشور عراق تصادف کردند.

به گفته جمعیت هلال احمر، این حادثه ۶۱ نفر مصدوم و ۲ فوتی داشته است که یک نفر از آنها، زائری ایرانی و نفر دیگر راننده اتوبوس عراقی بوده است.

بر اساس این گزارش، مصدومان این حادثه در بیمارستان تعلیمیه عراق بستری هستند و نیروهای امدادی هلال‌احمر ایران برای رسیدگی و ارائه خدمات به آنها و در صورت نیاز، انتقال بیماران به ایران، در بیمارستان حضور دارند.

رئیس مرکز کنترل عملیات هلال احمر در عراق در گزارش جدیدی از وضعیت مصدومان این حادثه اعلام کرده که ۴۲ نفر از مصدومان این حادثه که از شهرهای آبادان، اهواز، بوشهر و جهرم هستند، بزودی از مرز شلمچه به کشور باز می‌گردند.

روز بیست‌وپنجم مرداد نیز یک حادثه در محور سمنان – تهران در محدوده دهنمک در شهرستان آرادان برای اتوبوس حامل زائران کربلا رخ داد.

این حادثه انحراف و خروج از جاده اتوبوس مشهد به شلمچه در غرب استان سمنان بود که تلفات جانی نداشت و ۴۸ مصدوم آن به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل شدند.

جمهوری اسلامی با وجود فقدان امکانات حمل و نقل استاندارد، در سال‌های اخیر با تبلیغات گسترده درباره مراسم اربعین، مردم را با مشوق‌های مالی و غیرمالی به راهپیمایی یا سفر به کربلا شهر محل دفن امام سوم شیعیان در عراق تشویق می‌کند.

ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.