تجمع سراسری ایرانیان در شهرهای مختلف جهان با شعار اتحاد برای حق زندگی و عدالت

جمعه, 26ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

تجمع سراسری ایرانیان در شهرهای مختلف جهان در شنبه اعتراضی- ژنو

صدای آمریکا

شماری از ایرانیان و حامیان حقوق بشر شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، در بیش از ۱۰ شهر بزرگ جهان، از جمله ژنو، تورنتو، هامبورگ، واشنگتن و وین، گرد‌هم آمدند تا صدای اعتراض خود را علیه اعدام‌های گسترده و نقض حقوق بشر در ایران به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرنگار صدای آمریکا این تجمعات تحت عنوان «حق زندگی» و با هدف مقابله و اعتراض با اعدام‌های جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق بشر برگزار شد.

این تجمع در ژنو مقابل مقر سازمان ملل متحد برگزار شد و شرکت‌کنندگان با در دست داشتن تصاویر قربانیان اعدام‌ها و پرچم‌های ایران، خواستار اتحاد بین تمامی گروه‌های مخالف رژیم شدند.

فعالان در این تجمع بر اهمیت رساندن صدای ایرانیان به گوش جهانیان تاکید داشتند و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی خواستند تا به اقدامات جمهوری اسلامی واکنش قاطعانه‌تری نشان دهند.

حاضران در تجمعات اعتراضی ایرانیان در شهرهای دیگر جهان نیز بر «نیاز به اتحاد در برابر ظلم» تاکید کردند و خواستار پایان دادن به اختلافات میان مخالفان جمهوری اسلامی شدند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که اکنون زمان آن فرا رسیده تا ایرانیان با هر عقیده و نظری، به یک هدف مشترک که همان آزادی و حقوق بشر است، متعهد شوند.

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز جمعه ۱۹ مرداد ماه ضمن ابراز نگرانی از روند اعدام‌ها در ایران گفت: «در سازمان ملل نگرانی‌های زیادی در مورد رعایت نشدن قوانین و معیارهای دادرسی عادلانه در قبال متهمان ایرانی وجود دارد.»

او با محکوم کردن «چندین اعدام بدون اطلاع خانواده زندانی و یا وکیل قانونی آنها» افزود:«زمان آن فرا رسیده است که جمهوری اسلامی به اجماع فزاینده در سراسر جهان برای لغو مجازات اعدام بپیوندد.»

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که شمار اعدام ها در ایران پس از انتخاب مسعود پزشکیان برای جانشینی ابراهیم رئیسی به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است؛ نهادهای حقوق بشری در همین ارتباط خواستار اقدام قاطعانه جامعه جهانی شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.