صادق زیباکلام: عدم حمایت مراجع تقلید، دولت روحانی را فلج نمی‌کند

جمعه, 6ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس پیشین قوه قضاییه و دبیر کنونی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سخنانی حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران را تهدید کرد که اگر به تذکرات «محرمانه و فوق محرمانه» این جامعه توجه نکند، این دو روزی رودرروی همدیگر قرار خواهند گرفت. صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید که اصول‌گرایان در رابطه با دولت، بهانه‌ای جز «مسائل فرهنگی و حجاب اسلامی» ندارند.

آیت‌الله یزدی در گفت‌وگو با یک پایگاه اینترنتی متعلق به حوزه علمیه قم گفته است: «جامعه مدرسین چند تذکر به رئیس جمهور محترم داده است. ولی من مطمئنم اگر آقای رئیس جمهور توجه نکند، همین جامعه مدرسین، همین مواردی که محرمانه و فوق محرمانه تذکر داده شده است را ممکن است رسماً تذکر بدهد. روزی هم ممکن است رودرروی همدیگر قرار بگیرند.»

وی درباره دوران احمدی‌نژاد نیز اضافه کرد: «آقای احمدی نژاد در ماه‌های آخر واقعاً کارهای خلاف می‌کرد و خیلی از روحانیون هم برخورد کردند؛ همان روحانیونی که کمک کرده بودند و برایش از آبرویشان مایه گذاشته بودند، به او تذکر دادند ولی گوش نکرد.»

هشدار محمد یزدی به حسن روحانی درحالی است که اخیرا احمد خاتمی و محمدتقی مصباح یزدی نیز انتقادهای تندی را علیه رییس جمهور ایران مطرح کرده‌اند.

جدال اخیر میان حسن روحانی و روحانیان تندرو در ایران از زمانی آغاز شد که رئیس جمهور ایران در سخنانی گفت که «نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.»

وی در سخنان دیگری بدون نام بردن از کسی گفت: «برخی بیکار و دچار توهمات هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند.»

صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه به تحلیل اظهارات اخیر محمد یزدی می‌پردازد.

وی در زمینه حمایت یا عدم حمایت مراجع تقلید از حسن روحانی می‌گوید که این مراجع هرگز از روحانی حمایت نکرده‌اند. بنابراین اکنون اگر بگویند که ما حمایتمان را از دولت برخواهیم داشت هیچ فرقی نخواهد کرد و دولت فلج نخواهد شد.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.