تجمع پرستاران در شهرهای مختلف ایران؛ «نیروی انتظامی، تو هم بستری می‌شی»

شنبه, 27ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

بی بی سی فارسی

شماری از پرستاران مراکز درمانی در شهرهای مختلف ایران به درخواست مطالباتشان دست به «اعتصاب» زده‌اند.

اعتراض‌ پرستاران در شهرهای مختلف ایران از ۱۵ مرداد آغاز شده و تا امروز ۲۷ مرداد ادامه دارد. ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد پرستاران معترض خطاب به نیروهای انتظامی که مقابل آنها ایستاده‌اند شعار می‌دهند: «نیروی انتظامی، تو هم بستری می‌شی».

پرستاران در ایران ماه‌هاست که به وضعیت حقوقی خود و همچنین میزان تعرفه‌های پرستاری اعتراض دارند و هر سال هزاران نفر از پرستاران ایران را ترک می‌کنند. تا حدی که مقام‌های مسئول درباره خطر مرگ بیماران به دلیل کمبود پرستار هشدار داده‌اند.

شکایت از شیفت‌های کاری طولانی، حقوق اندک و اضافه‌کاری‌های اجباری از جمله مواردی است که پرستاران به آن اعتراض دارند.

پیشتر فریدون مرادی، عضو شورای عالی نظام پرستاری ایران، مهمترین مطالبه پرستاران را «اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» خواند: «مدت زمان زیادی است که تعرفه خدمات پرستاران به حساب پرستاران واریز نشده است و بیش از یک سال است که این تعرفه، به دست پرستاران نرسیده است.»

این عضو شورای عالی نظام پرستاری «کمبود شدید» نیرو را هم یکی از مشکلات در این حرفه دانست: «فشار کاری ناشی از کمبود نیرو را باید سایر پرستاران در قالب اضافه کاری جبران کنند و این موضوع نیز به صورت اضافه کاری اجباری به پرستاران تحمیل می‌شود.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.