سخنگوی قوه قضاییه واکنش‌ها به پرونده آرزو بدری را «فضاسازی رسانه‌ای» دانست؛ جهانگیر: «موضوع مرتبط با مساله حجاب نبوده»

سه شنبه, 30ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی می‌گوید جراحتی که بر اثر تیراندازی مامور پلیس بر آرزوی بدری وارد شده مرتبط با حجاب نیست و «یک فضاسازی رسانه‌ای» صورت گرفته است.

اصغر جهانگیر امروز در نشست مطبوعاتی خود این ادعا را با استناد به «گزارش فراجا» مطرح کرد و گفت: «موضوعی که مطرح بوده عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه بوده و تعقیب و گریزی که رخ داده است.»

بر اساس گزارش‌ها، خودروی آرزو بدری به دلیل حجاب اختیاری او در فهرست توقیف قرار داشت و او به این دلیل در روز اول مرداد در حال رانندگی در شهرستان نور استان مازنداران هدف تیراندازی ماموران قرار گرفت.

رسانه‌های حکومتی دلیل تیراندازی را «مشکوک شدن پلیس» و «عدم توجه به فرمان ایست» عنوان کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی خانواده بدری را برای تایید روایت خود از این واقعه و عدم گفت‌وگو با رسانه‌ها تحت فشار گذاشته‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه در سخنان امروز خود در مورد اقدام قضایی صورت گرفته در مورد این پرونده گفت: «دراین رابطه با توجه به اقدامی که مامور انجام داده بلافاصله ضارب دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برد، پرونده درحال تحقیقات تکمیلی است.»

چند روز پیش و در پی بالا گرفتن واکنش‌ها به تیراندازی ماموران به یک دستگاه خودرو پراید برای توقف خودرو و اعمال قانون حجاب اجباری، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از صدور قرار «بازداشت موقت» برای «ضارب» آرزو بدری خبر داده بود.

احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «حسب اعلام دادستان نظامی مازندران ضارب خانم آرزو بدری با قرار بازداشت موقت در زندان بسر می‌برد. خاطرنشان می‌سازد سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در کمال بی طرفی به جرائم افراد خاطی رسیدگی می‌نماید.»

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» روز پنجشنبه ۲۵ مرداد گزارش داده بود که وضعیت جسمانی آرزو بدری، زن ۳۱ ساله‌ای که در ارتباط با عدم رعایت حجاب اجباری مورد نظر جمهوری اسلامی هدف شلیک مستقیم نیروهای حکومتی قرار گرفت، «وخیم‌تر» شده است.

هه‌نگاو تاکید کرده بود که خانواده او نیز برای تکرار روایت‌ حکومت از این واقعه و اعتراف اجباری تلویزیونی تحت فشارهای امنیتی قرار دارند.

روز گذشته اولین ویدئو از آرزو بدری زنی که مورد اصابت گلوله ماموران نیروی انتظامی قرار گرفته منتشر شد. مسیح علینژاد با انتشار این ویدئو نوشت که جو امنیتی در بیمارستان ایجاد شده و جمهوری اسلامی تلاش می‌کند با فشار و اجبار خانواده را مجبور به بیان روایت غیرواقعی کنند.

 

سازمان عفو بین‌الملل نیز در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر اینکه ماموران حکومتی جمهوری اسلامی هنگام اجرای قوانین حجاب اجباری مورد نظر حکومت ایران با تیراندازی به خودروی آرزو بدری، او را فلج کردند تاکید کرد که این موضوع «باید به طور مؤثر مورد بررسی قرار گیرد.»

آرزو بدری که مادر دو فرزند است، به خاطر اصابت گلوله به نخاع او توان حرکت از کمر به پایین را از دست داده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.