حمله هوایی به سوریه؛ از عوامل نیابتی جمهوری اسلامی ۳ تن کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند

شنبه, 3ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

به گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در بریتانیا، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به چهار مرکز نظامی و انبار سلاح متعلق به سپاه قدس و نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در حومه شهرهای حمص و حماه در شامگاه جمعه دوم شهریور، دست‌کم سه نفر از نیروهای نیابتی کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

یک انبار اسلحه در شمال غربی حماه، مدیریت تیپ ۴۷ و یک مرکز دفاع هوایی در کوه معرین، جایی که اعضا نیروی قدس سپاه و شبه‌نظامیان سوری و غیرسوری مورد حمایت جمهوری اسلامی مستقر هستند، از جمله اهداف این حملات بودند.

علاوه بر این، نیروهای اسرائیلی انبارهای سوخت متعلق به اعضای سوری حزب‌الله لبنان در غرب پالایشگاه حمص و همچنین یک مرکز دیگر در جنوب کوه معرین را که محل استقرار فرماندهی گروه واکنش سریع مورد حمایت جمهوری بود را هدف قرار دادند.

سیستم دفاع هوایی مستقر در فرودگاه نظامی حماه به این حملات واکنش نشان داد اما در رهگیری موشک‌های اسرائیل ناموفق بود و یک انبار سلاح و مخازن سوخت از بین رفتند و در نتیجه ان دود غلیظی از اهداف مورد حمله بلند می‌شد که ناشی از آتش‌گرفتن انبارهای سوخت بود.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، شامگاه جمعه خبر حمله هوایی اسرائیل به این کشور را تائید کرد و گزارش داد در نتیجه آن «هفت غیرنظامی زخمی شدند و خساراتی به بار آمد.»

۲۳ کشته سپاه در حملات اسرائیل به سوریه در ۸ ماه

اسرائیل از سال ۲۰۱۳ تاکنون حملات متعددی علیه نیروهای قدس سپاه و نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در سوریه انجام داده که عمدتا پایگاه‌های نظامی، انبارهای سلاح، و تاسیسات زیرساختی آن‌ها را هدف قرار داده‌اند تا از انتقال سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته به گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی جلوگیری کنند یا از حضور آن‌ها در سوریه بکاهند.

بر اساس گزارش‌های دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۲۴ دست‌کم ۶۰ بار به اهدافی در سوریه حملات هوایی و موشکی انجام داده است.

بر اساس این گزارش‌ها، در نتیجه این حملات که در دست‌کم ۹ شهر سوریه انجام شده است، نزدیک به ۱۲۴ هدف از جمله ساختمان‌ها، انبارهای سلاح و مهمات، مراکز و وسایل نقلیه متعلق به نیروی قدس سپاه و نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی از بین رفته‌اند.

این حملات منجر به کشته شدن ۱۸۱نیروی نظامی و شبه‌نظامی و مجروح شدن ۱۱۳نفر دیگر شده است.

۲۳ نفر از این کشته‌ها دست‌کم ۲۳ نفر از افسران ایرانی نیروی قدس سپاه بوده و ۱۱۶ نفر هم از شبه‌نظامیان لبنانی، سوری و عراقی عضو نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی بوده‌اند و ۴۲ نفر هم نیروهای نظامی سوریه بوده‌اند.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.