کشته شدن چندین فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل و «شهرک‌نشینان»

سه شنبه, 6ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن
اردوگاه نورشمس

منبع تصویر،EPA

توضیح تصویر،اسرائیل همچنین در ماه ژوئیه به اردوگاه نورشمس حمله کرد

مقام‌های فلسطینی می‌گویند که در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان در کرانه باختری اشغالی دست کم پنج نفر کشته شدند.

ارتش اسرائیل، حمله به اردوگاه نورشمس در نزدیکی شهر طولکرم را تایید کرد و آن را «اتاق فرماندهی یک گروه تروریستی» خواند که هدف قرار داده است.

در خبر دیگری، تشکیلات فلسطینی اعلام کرد که در حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی در نزدیکی بیت‌لحم یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. ارتش اسرائیل گفت که در حال بررسی این گزارش‌ها است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که در روز چهارشنبه گذشته، ۱۲۸ فلسطینی از جمله ۲۶ کودک در حملات هوایی در کرانه باختری کشته شدند.

این نهاد اضافه کرد که در یک هفته گذشته، ۶۰۷ فلسطینی در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی کشته شده‌اند که هفت نفر قربانیان توسط «شهرک‌نشینان اسرائیلی» از پای درآمدند.

این گزارش حاکی است که در همین مدت ده اسرائیلی نیز در حملات فلسطینیان از کرانه باختری جان خود را از دست دادند.

اردوگاه نورشمس

منبع تصویر،Reuters

توضیح تصویر،زنان فلسطینی در نزدیکی محل آسیب دیده از حمله هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی در اردوگاه آوارگان نورشمس در طولکرم در کرانه باختری اشغالی (۲۷ اوت ۲۰۲۴)

اردوگاه نور شمس در ماه‌های اخیر چندین بار هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

در ماه آوریل، هلال احمر فلسطینی اعلام کرد که ۱۴ نفر در عملیات دو روزه اسرائیل کشته شدند. و در ماه ژوئیه، ارتش اسرائیل خیابان اصلی اردوگاه را با بولدوزر تخریب کرد.

در دومین حمله گزارش شده دیروز در نزدیکی بیت‌لحم، رسانه‌های فلسطینی گفتند ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی وارد روستای وادی راهال شده و به ساکنان آن حمله کردند.

به گفته مقام‌های فلسطینی، شهرک‌نشینان یک مرد فلسطینی ۴۰ ساله را به ضرب گلوله کشتند و حداقل سه نفر دیگر را زخمی کردند.

اسرائیل از زمان اشغال کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس در سال ۱۹۶۷، حدود ۱۶۰ شهرک مسکونی برای حدود ۷۰۰ هزار یهودی ساخته است. این سرزمینی است که فلسطینیان آنجا را به عنوان بخشی از کشور آینده خود می‌دانند.

اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین‌المللی شهرک‌سازی‌ها را بر اساس قوانین جهانی غیرقانونی می‌دانند، اگرچه اسرائیل با این موضوع مخالف است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.