جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام ضیا نبوی برگزار شد

چهارشنبه, 7ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام ضیا نبوی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام ضیا نبوی برگزار شد.

مصطفی نیلی وکیل مدافع آقای نبوی با انتشار این خبر اعلام کرد که امروز چهارشنبه ٧ شهریور، جلسه اول دادگاه ضیا نبوی به اتهام نشر اکاذیب تشکیل شد. این پرونده در پی شکایت زندان اوین از ایشان به دلیل انتشار متنی در مورد وجود ساس در بند ٨ زندان تشکیل شده است. جلسه دادگاه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و آقای نبوی دفاعیات خود را انجام دادند.

این وکیل دادگستری افزود: “اینجانب و آقای امیر رئیسیان به عنوان وکلای ایشان تقاضا کردیم تا ادامه رسیدگی در جلسه بعد به صورت حضوری برگزار شود تا وی بتواند مستندات خود را تقدیم دادگاه کند و در این فاصله قاضی محترم دادگاه شخصا از بند ٨ زندان جهت بررسی صدق ادعای موکل بازدید کند که مورد موافقت قرار گرفت.”

پیشتر امیر رئیسیان از ارجاع پرونده آقای نبوی با قرار جلب دادرسی به شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری و برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده در شعبه قضایی مذکور خبر داده بود.

ضیا نبوی در اردیبهشت ماه سال جاری با نگارش نامه ای به جولان حشره ساس در بند هشتم زندان اوین پرداخته بود.

سپس این زندانی سیاسی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد و در نهایت یک هفته بعد یعنی در تاریخ ۵ خردادماه، به بند هشت زندان اوین بازگردانده شد.

آقای نبوی در مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره چندی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. این پرونده در پی اعتراض او به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس علیه آقای نبوی گشوده شد.

وی در تاریخ هجدهم فروردین ماه امسال، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

آقای نبوی نیز پیشتر به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.