به دلیل عدم رعایت حجاب؛ تشکیل پرونده قضایی علیه باران کوثری و رخشان بنی اعتماد

چهارشنبه, 7ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دادستان تهران علیه باران کوثری، بازیگر سینما و تلویزیون ایران و رخشان بنی اعتماد، کارگردان، فیلمنامه نویس و مستندساز، به دلیل عدم رعایت حجاب در یک نشست هنری، اعلام جرم کرد. این افراد با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، دادستان تهران علیه باران کوثری و رخشان بنی اعتماد اعلام جرم کرد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که این افراد به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در نشست نقد و بررسی یک فیلم، با اعلام جرم داستان تهران و تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مواجه شده‌اند.

اخیرا انتشار تصاویری از حضور بدون روسری رخشان بنی اعتماد و فرزندش باران کوثری، در نشست نقد و بررسی فیلم «همیشه کسی گم می شود»، مورد استقبال بسیاری از کاربران صفحات مجازی قرار گرفته بود.

پیش از این نیز تسنیم، رسانه وابسته به نهادهای امنیتی، از گشایش یک پرونده قضایی دیگر برای خانم کوثری خبر داده بود. این پرونده در پی حضور بدون حجاب این هنرپیشه سینما و تلویزیون در مراسم تشییع مرحوم حسام محمودی برای وی تشکیل و به مجتمع قضایی ارشاد تهران ارجاع شده بود.

در خصوص رخشان بنی اعتماد، کارگردان، فیلمنامه‌ نویس، مستندساز، تهیه کننده و کارآفرین ایرانی نیز گفتنی است، وی در زمستان سال ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد. خانم بنی اعتماد پیش از آن طی فرخوانی از مردم خواسته بود جهت همدردی با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای اکراینی در میادین اصلی شهرها تجمع کنند. وی پس از ساعاتی تحت فشار نهادهای امنیتی فراخوان خود را لغو کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.