برگزاری دست‌کم ۲۱ تجمع اعتراضی در ایران طی یک روز

پنجشنبه, 8ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

ار اف ای – گزارش‌ها از منابع حقوق بشری نشان می‌دهد در ایران و در روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه دست‌کم ۲۱ تجمع اعتراضی از سوی گروه‌ها و اصناف متعدد در شهرهای مختلف برگزار شد.

دست‌کم ۲۱ تجمع اعتراضی طی یک روز در ایران برگزار شد
دست‌کم ۲۱ تجمع اعتراضی طی یک روز در ایران برگزار شد © تسنیم
این تجمعات از سوی گروه‌های مختلف چون داوطلبان کنکور و والدین آنها، نیروهای پیمانکاری، کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه، کارگران کارخانه واگن پارس اراک، شماری از کسبه و بازاریان کاشان، گروهی از کامیون‌داران در مقابل ساختمان اداره گمرک و تعدادی از کارگران معدن سامان کاوش در طبس و گروه‌های دیگر برگزار شده است.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی گزارشی با اشاره به هریک از این تجمعات اعتراضی نوشته که اعتراض کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجری به دلیل عدم رسیدگی به مطالبات خود اعتراض کردند و خواستار «حذف کامل سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیان و اجرای کامل ماده ۱۰» شدند.

همچنین کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی به مقررات نظام دستمزد معترض هستند و خواستار اصلاح آن در رابطه با سقف دستمزد شدند.

گروهی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل استانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران، اجرای صحیح قانون بهره وری و حذف اضافه‌ کار اجباری از جمله مطالبات این پرستاران به شمار می آید.

گروهی از کسبه و بازاریان در کاشان هم به دلیل قطع مکرر برق در محل کار خود تجمع کردند.

کارگران کارخانه واگن پارس اراک هم مطالبات خود را بهبود دستمزد، افزایش مزایای مزدی، رفع تبعیض و اصلاح ساختار مدیریتی کارخانه عنوان کردند و معتقدند با کارگران به صورت شایسته برخورد و رفتار نمی‌شود.

کارگران شرکت واگن پارس هم برای سی‌ و دومین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراضات به دنبال «ممنوع الورود شدن چندین کارگر پس از اولین روز اعتراض مسالمت آمیز در محوطه کارخانه» شدت گرفت.

کارگران معترض خواستار «رفع تبعیض و بی‌عدالتی و تغییر شرایط کارخانه و مدیریت» شده‌اند.

در حالی که اعتراضات کارگری در ایران شدت می‌گیرد، بسیاری از فعالان کارگری هم در زندان هستند و برخی به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.