پزشکیان: نیروی انتظامی جوانان را هدایت نمی‌کند، تخریب می‌کند

پنجشنبه, 8ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

مسعود پزشکیان در یک سخنرانی گفته است اگر از پلیس خواسته شود که جوانان را «هدایت» کنند، نیروهای پلیس به جای هدایت، «تخریب» می‌کنند.

رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه هفتم شهریور در مراسم معارف وزیر جدید آموزش و پروش گفت: «وقتی برخی رفتارهای بیرونی جوانان و دختران را می‌بینیم و از نیروی انتظامی می ‌خواهیم بیاید آن‌ها را هدایت کند، او هدایت نمی‌کند، تخریب می‌کند؛ این مدرسه است که هدایت می‌کند.»

آقای پزشکیان،چهارشنبه، هفتم شهریور و در سخنرانی خود نگفت که منظورش کدام رفتار جوانان ایران است که نیاز به هدایت دارد.

اشاره او به هدایت جوانان در آموزش و پروش و برخورد نیروی انتظامی و ضابطان قضائی جمهوری اسلامی با جوانان در حالی بیان شد که پس از اعتراض‌ات سراسری ۱۴۰۱، برخورد خشن با برخی دانش‌آموزان معترض به حجاب اجباری حتی به کشته‌شدن برخی از آن‌ها مانند نیکا شاکرمی منجر شد.

همچنین گزارش‌های متعددی از حمله نیروهای امنیتی به چند مدرسه منتشر شد که باعث زخمی شدن دانش‌آموزان و بازداشت آموزگاران و تعلیق از کار معلمان نیز شد.

از زمستان سال ۱۴۰۱ نیز نیز گزارش‌های متعددی از مسمومیت‌های گازی مشکوک در مدارس شهرهای مختلف منتشر شد که تا بهار ۱۴۰۲ نیز ادامه داشت. اما مقام‌های جمهوری اسلامی سعی کردند آن را انکار کنند و هرگز عامل این اتفاف‌ها را معرفی نکردند.

رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی روز چهارشنبه خود از ناهماهنگی و «شکاف میان طبقات، قومیت‌ها، افراد و استان‌ها» نیز انتقاد کرد و آن را دلیل «نارضایتی‌ها» خواند.

او در این زمینه تأکید کرد که «آنچه را انسان لمس و احساس می‌کند هرچقدر هم بگویند چنین نیست احساس می‌شود. من که احساس می‌کنم بی‌عدالتی را می‌بینم.»

آقای پزشکیان همچنین از فاصله میان «استاندارد» آموزشی در شهرستان‌ها و تهران انتقاد کرد و گفت: «آموزش در تیمی کار کردن است و آموزش در عدالت است و اینکه آموزش کودکی که در سیستان و بلوچستان است همانطور باشد که یک کودک در تهران و در مدارس چند میلیونی آموزش می‌بیند. آیا اینگونه است؟ آیا این نظام آموزشی عدالت‌محور است که ما درست کرده‌ایم؟»

این در حالی است که علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش دولت پزشکیان، روز چهارشنبه در مراسمی دیگر «اولویت‌های کاری» خود را «اقامه فرهنگ نماز و ایثار در نظام آموزش و پرورش» اعلام کرد و افزود: «معتقدم نظام تعلیم و تربیت از این مسیر می‌گذرد.»

او در ادامه وعده داد: «جایی که می‌توانم دغدغه معلمان و مدیران را رفع کنم و مسیر درستی را در نظام درسی تنظیم کنم تا ارزش‌های فرهنگی و قرآنی در نظام تعلیم و تربیت حاکم شود.»

رادیو فردا

از: ایران امروز 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.