«همگامی برای جمهوری سکولاردموکرات»: از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» توسط زندانیان سیاسی ایران قاطعانه پشتیبانی میکنیم!

جمعه, 9ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» توسط زندانیان سیاسی ایران قاطعانه پشتیبانی میکنیم

سه شنبه گذشته مصادف با سی و یکمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» بود. زندانیان ایران که در درون زندان نیز دست از مبارزه برای آزادی و سعادت ملت ایران نکشیده اند با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که “در دولت تازه منصوب شده، در مرداد ماه دستکم ۱۲۶نفر به پای چوبه‌های دار برده شده و حق حیات از آنها سلب گردید و هزاران زندانی در زندانهای سراسر کشور که همگی قربانی سیستماتیک حکومت هستند نیز در معرض اعدام قرار گرفته‌اند”. آن ها در این بیانیه از نمونه بارز فشارها، محروم کردن زندانیان زن در زندان اوین از حق تماس تلفنی، ملاقات و همچنین انتقال زندانی سیاسی آرمیتا پاویر به سلول انفرادی در زندان تبریز یاد کرده اند.

با تمام فشارها و سرکوبهایی که استبداد دینی حاکم بر زندانیان شرکت کننده در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» وارد کرده است، آنها به مقاومت علیه سرکوب و اعدام ادامه می‌دهند و جمعی از زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ نیز از این هفته به این کارزار پیوسته‌اند.

همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران که یکی از امضا کنندگان میثاق حق زندگی و از حامیان مبارزه برای حذف مجازات اعدام از قوانین کشوراست، ضمن محکوم کردن اعدامها در جمهوری اسلامی، آن را گواه ادامه سیاست ایجاد وحشت و ترور میداند و پشتیبانی قاطع خود را از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اعلام میدارد. 

«همگامی برای جمهوری سکولاردموکرات در ایران»

۸ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ اوت ۲۰۲۴

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.