تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در کهنوج؛ دو شهروند از جمله یک کودک کشته و زخمی شدند

یکشنبه, 11ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته در پی تیراندازی بدون ضابطه ماموران نظامی در کهنوج، یک شهروند جان خود را از دست داد و یک کودک مجروح شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، شامگاه جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، دو شهروند در شهرستان کهنوج بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی کشته و مجروح شدند.

هویت شهروند کشته شده، “نوید فولادزهی، بیست و سه ساله، فرزند مرید، اهل و ساکن روستای چاه‌ کیجی واقع در شهرستان دلگان” گزارش شده است.

در این گزارش آمده است؛ شب گذشته چند خودروی نظامی در خیابان ناصرآباد شهر کهنوج، اقدام به تعقیب خودروی آقای فولادزهی کردند. سپس نیروهای نظامی به سمت خودروی وی تیراندازی کرده و بر اثر آن، راننده خودرو با اصابت چندین گلوله در دم جان خود را از دست داد و یک کودک که در پیاده روی خیابان بوده، با اصابت یک گلوله به پا مجروح و به بیمارستان شهر کهنوج منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از هویت کودک مجروح شده اطلاعی حاصل نشده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.