اعتصاب سراسری و تداوم تظاهرات مردم اسرائیل در واکنش به کشته شدن شش گروگان دیگر

دوشنبه, 12ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

اعتصاب کارگران و تظاهرات کنشگران اسرائیل به‌کشته شدن شش گروگان دیگر توسط حماس، در روز دوشنبه ۱۲ شهریور همچنان ادامه دارد.

به‌گزارش نشریه «تایمز اسرائیل»، اعتصاب سراسری توسط «فدراسیون کار هیستادروت» که به‌دلیل عدم موفقیت دولت اسرائیل در تأمین آزادی گروگان‌های نگه‌داشته‌شده در غزه در حال انجام است، تا شش بعد ازظهر به‌وقت محلی خاتمه خواهد یافت.

همچنین معترضان جنبش اعتراض طرفدار دموکراسی، در تظاهراتی که در میدان میلان، تل‌آویو، برگزار شد، خواستار توافق برای آزادی گروگان‌‌ها بودند و نوشته‌هایی با مضمون «فقط یک توافق» و «کمک» در دست داشتند.

گروهی دیگری از معترضان خواستار توافق برای آزادی گروگان‌ها، براساس تصاویر منتشر شده؛ یک جاده در شهر شمالی روش پینا را مسدود کردند.

همزمان معترضان خیابان «ایبن ویرول» در تل‌آویو را در اعتراض به این‌که دولت باید برای آزادی گروگان‌ها به توافق برسد، مسدود کردند.

این در حالی‌است که اعضای انجمن راست‌گرای «گفورا» (انجمن قهرمانی) خانواده‌های داغدار در مقابل دفتر نخست‌وزیری در اورشلیم در یک اعتراض متقابل به اعتصاب سراسری فدراسیون کار هیستادروت، تجمع کرده و به‌طور موقت ورودی محل را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پوسترهایی با عکس‌های کشته‌شدگان، شعار می‌دادند: «تعطیل کردن اقتصاد جایزه‌ای برای حماس است.»

یک معترض از طریق بلندگو اعلام می‌کرد: «این تشویق به ترور است»، و می‌گفت که «همه ما باید با هم باشیم… علیه ترور و نه علیه دولت» و این که دولت نیاز به‌حمایت برای استفاده از فشار نظامی تا رسیدن به‌ پیروزی دارد.

انجمن گفورا، که خواستار افزایش فشار نظامی بر حماس شده است، شامل برخی از بستگان افرادی است که در حمله حماس در ۷ اکتبر کشته شدند.

در واکنش به‌کشته شدن شش گروگان دیگر گروه فلسطینی حماس در نواز غزه، روز یکشنبه ۱۱ شهریور تظاهرات گسترده مردم در اسرائیل برگزار شد.

معترضان در پی ناامیدی از رهبری اسرائیل برای امضای توافق آتش‌بسی که گروگان‌های اسرائیلی در دست «گروه تروریستی حماس» را آزاد ‌کند به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جمعیتی که طبق برآورد رسانه‌های اسرائیل تعدادشان حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌شود، در اورشلیم، تل‌آویو و دیگر شهرها تظاهرات کردند.

جنگ جاری در نوار غزه، در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی با حمله تروریستی گروه حماس که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، و کشتن دستکم ۱۲۰۰ نفر و به گروگان گرفتن صدها نفر آغاز شد.

صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.