امتناع لطیف حسنی از خدمات پزشکی در چهل و پنجمین روز اعتصاب غذا، با تهدید رئیس زندان مواجه شد

چهارشنبه, 11ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

latif hassani

دکتر لطیف حسنی، در چهل و پنجمین روز اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر کرج، علیرغم تهدید مردانی، رئیس زندان مبنی بر تبعید مجدد، از دریافت سرم و خدمات پزشکی، امتناع کرد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، روز سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳، در چهل و پنجمین روز اعتصاب غذای دکتر لطیف حسنی، مردانی، رئیس زندان رجایی شهر با انکار اصل تفکیک جرائم و پافشاری بر ممانعت از انتقال این زندانی سیاسی، به بند زندانیان سیاسی، وی را به تبعید دوباره تهدید کرد.

دکتر لطیف حسنی که در پی اعتصاب غذا در روزهای گذشته، ابتدا به قرنطینه زندان اوین و سپس به رجایی شهر تبعید شده است، روز گذشته در پی افت شدید فشار و انتقال به بهداری زندان رجایی شهر، با امتناع از وصل سرم گفته است تا زمانی که به بند زندانیان سیاسی منتقل نشوم، نه سرم قبول خواهم کرد و نه اعتصاب غذایم را خواهم شکست.

او طی تماسی تلفنی با همسرش، اعظم پیری گفته است که پرسنل بهداری زندان با تهیه یک نامه که به امضاء لطیف حسنی رسانده اند قید کرده اند که با توجه به نیاز شدید ایشان به سرم و تغذیه و امتناع زندانی از قبول هر یک از اقدامات ذکر شده، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده پرسنل بهداری نمی باشد.

او تاکید کرد تا زمانی که به خواسته قانونی او پاسخ مثبت داده نشود، همچنان بر اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

در پی این اقدام، مردانی رئیس زندان رجایی شهر گفته است که قانونی برای تفکیک جرائم وجود نداشته و وی را به بند سیاسی منتقل نخواهد کرد و ادامه اعتصاب غذای این زندانی را با تبعید وی پاسخ خواهد داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.