ادعای تهران تایمز: موسسه زبان گوته عامل عملیات مخفی دولت آلمان در ایران بود

سه شنبه, 13ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

 


مأموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز ۳۰ مرداد با یورش به مؤسسه آموزش زبان آلمانی معروف به «گوته» در تهران، آن را پلمب کردند
مأموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز ۳۰ مرداد با یورش به مؤسسه آموزش زبان آلمانی معروف به «گوته» در تهران، آن را پلمب کردند

روزنامهٔ انگلیسی‌زبان تهران تایمز، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی،‌ مدعی شد مؤسسهٔ آموزش زبان آلمانی موسوم به «گوته» به عنوان «یک عملیات مخفی برای دولت آلمان» فعالیت می‌کرده است.

این روزنامه در مقاله‌ای که روز شنبه، دهم شهریور، منتشر شده همراه با انتشار ویدئویی از پلمب دو هفته پیش ساختمان این مؤسسهٔ آموزش زبان آلمانی نوشت گوته «به منظور تأثیرگذاری بر شهروندان ایرانی و پیشبرد اهداف سیاسی آلمان در ایران عمل می‌کرد».

تهران تایمز همچنین ادعا کرده است که به دست‌کم ۹ سند مالی دست یافته که «مبالغ پرداختی بالغ بر ده‌ها هزار یورو به افراد غیروابسته به مؤسسه زبان گوته را نشان می‌دهد»، اسنادی که «به امضای مدیرعامل آموزشگاه زبان و سفیر آلمان در تهران رسیده است».

این روزنامه حکومتی نه توضیح داده که چگونه به این اسناد دست یافته و نه این اسناد را برای عموم منتشر کرده است.

تهران تایمز در ادامه نوشت در حالی که این مؤسسه مدعی است هیچ ارتباطی با «انستیتو گوته» در آلمان ندارد اما مدارک به دست آمده در زمان پلمب نشان می‌دهد این آموزشگاه زبان «ارتباط منظمی با انستیتو گوته داشته و به شکل مکرر دستورالعمل‌هایی را از مقامات آن دریافت می‌کرده است».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.