اطلاعیه ی نهضت مقاومت ملی ایران در سوگ دکتر محمود مصدق

پنجشنبه, 15ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

http://www.namironline.info

اطلاعیه‌ی

نهضت مقاومت ملی ایران

در سوگ دکتر محمود مصدق

 

با دریغ و اندوه بسیار از درگذشت دکتر محمود مصدق نواده ی دکتر محمـد مصدق و فرزند دکتر غلامحسین مصدق در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه خبریافتیم.

او پزشک بیماریهای زنان و متخصص نازایی و در رشته‌ی خود از برجسته ترین متخصصان بود. وی بیمارانی را که در شرایط مالی ناهنجار بسرمی بردند به رایگان معالجه می‌کرد.

دکتر محمود مصدق پس از درگذشت پدرش تولیت بیمارستان نجمیه، موقوفه‌ی خانم نجم‌السلطنه مادر دکتر مصدق را بر عهده داشت. او همچین از اعضاء اصلی هیأت امناء قلعه‌ی احمدآباد بود که دکتر مصدق پس از محاکمه و سه سال زندان در لشکر ۳ زرهی دوران نفی بلد تا زمان درگذشت خود را در آن گذرانده در هماجا نیز بطور موقت مدفون شده‌ه‌بود.

دکتر محمود مصدق پس از چند سال اقامت در آمریکا برای  تحصیل، بعداً برای ادامه ی تحصیل به شهر لوزان در سوییس رفته‌بود. در همانجا بود که به هنگام تجدید فعالیت و سازماندهی جبهه ملی ایران، بدون اینکه در سازمانی عضو شود، از نزدیک با دیگر ملیون در تماس نزدیک بود و در حد مقدور کمک‌هایی به آنها می‌کرد.

پس از اتمام تحصیل او به ایران بازگشت و به شغل پزشکی پرداخت.

در روزهای پیش از درگذشت او، در حالی که به بیماری های سختی دچار بود و بتازگی تحت یک عمل جراجی گوش نیز قرارگرفته بود بطوری که قادر به شنوایی و گفتگو نبود، جمهوری اسلامی او را برای شهادت در «دادگاه» تصنعی و مضحک خود درباره ی ۲۸ مرداد احضار کرده بود.

ما درگذشت این عضو برجسته و خدمتگزار خاندان مصدق را به فرزندان و بستگان او، و نیز به همه‌ی ملیون کشور و به ملت ایران تسلیت می‌گوییم و در اندوه آنان همدردیم.

 

نهضت مقاومت ملی ایران

پنجشنبه پانزده شهریورماه  ۱۴۰۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.