ایران در نقشه جغرافیایی داعش سه تکه شد

پنجشنبه, 12ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

daesh

به گزارش دیلی میل، داعش پس از اعلام “خلافت اسلامی” در عراق و سوریه، نقشه‌ای از سرزمین‌هایی منتشر کرده که در پی تسخیر و حکومت بر آن است. براساس این نقشه، داعش درصدد تصرف از جمله ایران و بخشی از اروپا در پنج سال آینده است.

“خلافت” داعش ایران را سه تکه کرد

سازمان تروریستی داعش برنامه ۵ سال آینده خود برای سلطه بر جهان را اعلام کرد. به گزارش “دیلی‌میل” سازمان تروریستی داعش که نام خود را به “خلافت اسلامی” تغییر داده جغرافیای خلافت مورد ادعای خود را منتشر کرده که شامل تمام کشورهای اسلامی، نیمی از آفریقا و بخش بزرگی از اروپاست. جالب آن‌که در این نقشه ادعایی ایران به سه قسمت تقسیم شده است.
داعش نقشه‌ای را در اینترنت منتشر کرده که نشان‌دهنده سرزمین‌هایی است که این گروه اسلام‌گرای تروریستی درصدد تسخیر آن‌ها در طول پنج سال آینده است. روزنامه پرتیراژ بریتانیایی “دیلی میل” نقشه‌‌ای که در شبکه اینترنت در گردش است را بازنشر کرده است.

خاورمیانه، شمال آفریقا، بخش‌های وسیعی از آسیا، از جمله ایران و افغانستان، و بخش‌هایی از اروپا در این نقشه به رنگ سیاه نشان داده شده‌اند که به معنای سرزمین‌های مورد نظر “خلافت دولت اسلامی” است.

طبق این نقشه داعش می‌خواهد اسپانیا که به مدت هفتصد سال در سده‌های میانه (تا سال ۱۴۹۲ میلادی) جزو سرزمین‌های تحت خلافت اسلامی بود، و نیز کشورهای حوزه بالکان (شامل یونان، رومانی و بلغارستان) و شرق اروپا و اتریش را تصرف کند.

روز گذشته (سه‌شنبه، اول ژوئن / ۱۰ تیر) رهبر داعش، ابوبکر بغدادی که خود را “خلیفه” می‌نامد، برای نخستین بار در یک پیام صوتی مسلمانان جهان را مورد خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست برای “جهاد مقدس” و برقراری “دولت اسلامی” به او یاری رسانند و عازم عراق و سوریه شوند.

پیام صوتی بغدادی دو روز پس از اعلام “خلافت” داعش در عراق و سوریه انتشار یافت. بغدادی که خود را “خلیفه‌ی دولت اسلامی” می‌نامد، اعلام کرد از آن‌چه که بر مسلمانان مظلوم رفته است انتقام خواهد گرفت و گفت: «حتا اگر مدتی هم طول بکشد، ما انتقام خود را خواهیم گرفت.»

رهبر داعش هم‌زمان صلح، آزادی، دمکراسی و سکولاریسم را “شعارهای گمراه‌کننده” بی‌دینان خواند.

گروه داعش مدام در تبلیغات خود خواستار بازگشت مرزهای جغرافیایی به دوره پیش از جنگ جهانی اول می‌شود. این گروه تقسیم امپراتوری عثمانی به‌وسیله نیروهای متحدین و طی قرارداد “سایکس – پیکو” را توطئه کشورهای غربی برای جدایی افکندن میان مسلمانان می‌داند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.