نیاز فوری توماج صالحی، رَپِر زندانی به رسیدگی پزشکی

شنبه, 17ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن
 
نیاز فوری توماج صالحی، رَپِر زندانی به رسیدگی پزشکی

صفحه توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس، روز شنبه ۱۷ شهریور، در پیامی بر «نیاز فوری و مبرم» این خواننده زندانی به رسیدگی پزشکی تاکید کرد و از مقامات حکومت ایران خواست به «شکنجه خاموش» توماج صالحی پایان دهند.

این صفحه با اشاره به شکستگی پا و انگشتان دست توماج صالحی به دلیل شکنجه‌ ماموران اداره اطلاعات اصفهان اعلام کرد این شکستگی‌ها به دلیل بی‌توجهی دستگاه امنیتی و قضایی در دوران حبس انفرادی و عدم رسیدگی پزشکی و درمان به موقع، منجر به جوش‌خوردگی ناقص همراه با انحراف استخوان پا و انگشتان دست توماج صالحی شده است.

به نوشته صفحه توماج صالحی، باوجود این‌که معاینه‌های ابتدایی در همان دوران بازداشت اولیه بر ضرورت اقدام هرچه سریع‌تر جراحی پای او تاکید داشت و به طور مشخص ذکر شده بود که در صورت تأخیر، این شکستگی تبدیل به نقصی دائمی خواهد شد، و بارها به طور رسمی از دادگاه درخواست مساعدت و رسیدگی پزشکی شده بود، اما مسئولان و ضابطین قضایی استان اصفهان یک ماه و ۲۱ روز از هرگونه رسیدگی و اقدام پزشکی خودداری کردند.

صفحه توماج صالحی در ادامه مطلب خود خواستار آزادی این رپر معترض شد و اضافه کرد که در حال حاضر هیچ قرار بازداشتی در پرونده او وجود ندارد.

به نوشته صفحه رسمی توماج صالحی، تنها بهانه قوه قضاییه، حکم حبس یک‌ساله‌ آقای صالحی است که با احتساب دوران بازداشت پیش از صدور حکم، بابت آن حدود دو سال است در زندان به سر می‌برد.

این صفحه در پایان پیام خود از مقامات حکومت ایران خواسته «هر چه سریع‌تر به این روند شکنجه خاموش توماج صالحی پایان داده تا اقدامات لازم برای پیگیری و ادامه روند درمانی و جراحی پای آسیب دیده او انجام پذیرد.»

توماج صالحی روز ۸ آبان سال ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» بازداشت و زندانی شد. او یک سال بعد با قید وثیقه آزاد اما پس از چند روز بار دیگر در روز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ بازداشت شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان در اردیبهشت‌ امسال صالحی را به اتهام «افساد فی‌الارض»، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد. اما امیر آقای رئیسیان، وکیل توماج صالحی، اوایل تیر ماه خبر داد دیوان‌عالی ایران این حکم را نقض کرده است.

پس از آن در روز ۲۴ مرداد، امیر رئیسیان اعلام کرد که دادگاه انقلاب اصفهان حکم به برائت این خواننده زندانی از اتهام «افساد» داده است اما تشکیل پرونده‌ای تازه درباره یکی از آهنگ‌های توماج صالحی و طرح اتهامات «توهین به مقدسات» و «دعوت به آشوب و بلوا» علیه این هنرمند منتقد حکومت موجب تداوم حبس او شده است.

ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.