گزارش رویترز از شکایت اهالی غزه از آوارگی : خانه ام ۱۲۰ متر بود اما الان در چادر ۴ متری زندگی می کنیم/ کل منطقه را بیماری برداشته / خدمات درمانی مناسب نداریم / از گرمای آفتاب پناه نداریم

شنبه, 17ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

جنگ اسرائیل علیه غزه در ماه ۱۱

گزارش رویترز از شکایت اهالی غزه از آوارگی : خانه ام 120 متر بود اما الان در چادر 4 متری زندگی می کنیم/ کل منطقه را بیماری برداشته / خدمات درمانی مناسب نداریم / از گرمای آفتاب پناه نداریم

یکی از آوارگان غزه گفت: “گرمای آفتاب ما را کشت. تمام روز در حال دویدن هستیم… زیر این آفتاب، جایی برای نشستن نیست”.
 

خبرگزاری رویترز در گزارشی به وضعیت زندگی آوارگان در غزه پرداخت. به دنبال آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در ۱۱ ماه گذشته، تقریبا همه جمعیت ۲٫۳ میلیون نفری این منطقه در شهرهای مختلف، بارها آواره و مجبور شده اند جابجا شوند. 

به گزارش عصرایران، ارتش اسرائیل بارها مناطق آوارگان و چادرهای آنها را هم مورد حمله قرار داد که به کشته شدن شماری زیادی از افراد منجر شد..

در حمله ارتش اسرائیل به غزه تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شده اند که شمار زیادی از آنها زنان و کودکان هستند.

رویترز : شرایط سخت آوارگان


در گزارش رویترز با تیتر “آوارگان غزه در داخل چادرها در حیاط بیمارستان در معرض شرایط سخت قرار دارند” آمده است: 

“اقبال الزیدی” یکی از اهالی غزه که هم اکنون آواره شده و در چادر زندگی می کند به سراغ خانه خراب شده اش در اثر بمباران ارتش اسرائیل می رود تا وسایل خانواده اش را از زیر آوار خانه بیرون بیاورد.

او گفت علیرغم ادامه بمباران اسرائیل، به خانه ویران شده اش رفت و پتو، لباس و دیگر وسایل را جمع آوری و به محل زندگی فعلی اش منتقل کرد. محل زندگی فعلی او  چادری پاره شده در حیاط بیمارستان الاقصی در حدود ۱۶ کیلومتری جنوب شهر دیرالبلح است.

 

آوارگان در غزه - رویترز

چادرهای دیگری که در نزدیکی چادر او قرار دارند تا حدودی در برابر گرمای شدید محافظت می کنند اما هیچ حفاظتی در برابر حملات ارتش اسرائیل ندارند.

پزشکان غزه گفتند چهار نفر در روز پنجشنبه گذشته در حمله هوایی اسرائیل به منطقه آوارگان و چادرهای آنها در نزدیکی بیمارستان کشته شدند.

“اقبال” یکی از آوارگان غزه است که در این منطقه محاصره شده و پرجمعیت تاکنون چند بار به این سو و آن سو جابجا شده تا از حملات ارتش اسرائیل در امان بماند. حالا در مکان جدیدی که در آن پناه گرفته‌ هم با حملات جدیدی از سوی اسرائیل روبه رو است.

اقبال که از گرما خسته به نظر می رسید گفت: “خانه ما ۱۲۰ متر بود و ما در آن خوشحال بودیم. نشستن در مساحت ۴ متری چادر به دلیل گرما، ما را کشت. گرمای آفتاب ما را کشت. تمام روز در حال دویدن هستیم… زیر این آفتاب، جایی برای نشستن نیست.

او افزود: “بدون یک تکه کاغذ از خانه مان بیرون آمدیم. دو ساعت بیشتر وقت نداشتیم. خانه را بمباران کردند”.

شرایط در سراسر منطقه غزه وخیم است.با کمبود شدید آب، دارو و سوخت. تنها چند بیمارستان باقی مانده است که هنوز در حال فعالیت هستند.

فروپاشی سیستم بهداشتی منطقه غزه بسیاری از مشکلات دیگر این منطقه را پیچیده کرده است. از بحران گرسنگی تا گسترش بیماری. این باعث شده که مبتلایان به بیماری های مزمن نتوانند به مراقبت های اولیه دسترسی داشته باشند.

اقبال در مصاحبه با رویترز ادامه داد: “من یک بیمار قلبی دارم که دخترم است. دخترم هیچ خدمات درمانی ندارد. من مشکلات غضروف، فشار خون و دیابت دارم و هیچ خدمات درمانی برای آن پیدا نمی کنم. یعنی کجا می توانم درمان کنم؟”

در نزدیکی بیمارستان الاقصی در غزه، نوه ۸ ماهه اقبال در چادر ماند در حالی که سایر اعضای خانواده سعی می کردند از نور و گرمای آفتاب پناه بگیرند.

اقبال افزود: یک ماه دیگر نزدیک به یک سال می شود که ما در همین وضعیت هستیم. تقصیر ما در زندگی چیست؟ جنگی بر ما تحمیل شد، تا اینجا برای ما کافی است. ما غیرنظامیان آواره هستیم، منظورم این است که تمام روز را می دویم، به دنبال آب. با وجود این، بیماری کل اینجا را فراگرفته است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.