عبدالله مومنی از زندان اوین آزاد شد

یکشنبه, 18ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز جاری، عبدالله مومنی، فعال سیاسی به دنبال مختومه شدن پرونده خود از زندان اوین آزاد شد. پیشتر دیوان عالی کشور دستور توقف اجرای حکم حبس آقای مومنی را صادر و پرونده وی را به شعبه هم عرض ارجاع داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق،  امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، عبدالله مومنی، فعال سیاسی از زندان اوین آزاد شد.

فضل‌الله مومنی، برادر عبدالله مومنی ضمن اشاره به مختومه شدن پرونده برادرش، عنوان کرد: “در قانون، برای اتهام اعلامی علیه عبدالله مومنی، شش ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته شده بود. منتهی تاکید قانون بر این است که در صورت صدور حکم حداکثر حبس برای فرد، دلیل آن باید ذکر شود. شعبه بدوی اما اینکار را نکرده بود و به دنبال اعاده دادرسی صورت گرفته، دیوان عالی کشور اقدام به نقض حکم و ارجاع پرونده به شعبه هم‌عرض کرد.”

آقای مومنی افزود: “این شعبه هم متاسفانه حاضر به تمکین از نظر دیوان عالی کشور نشد. به دنبال این موضوع اعاده دادرسی دیگری صورت گرفت و اینبار پرونده به شعبه ثالت ارجاع شد. این شعبه با پذیرش نظر دیوان، باتوجه به مدت زمان حبس عبدالله مومنی، حکم آزادی او را صادر کرد و امروز از زندان آزاد شد.”

در تیرماه سال جاری، وکیل این فعال سیاسی اعلام کرد که در اردیبهشت ماه امسال درخواست اعاده دادرسی پرونده موکلش در دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض در دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده بود. به گفته حسن اسدی زید‌آبادی، همزمان دیوان عالی کشور دستور توقف اجرای حکم را صادر کرده بود.

وی در آبان ماه سال ۱۴۰۲، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اواخر آذرماه همان سال، این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای مومنی، در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۲، جهت تحمل یک سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شد. حکم حبس آقای مومنی در شرایطی به اجرا درآمد که همسر وی برای سیر درمان و انجام دوره‌ های شیمی‌ درمانی به او نیازمند بوده است. وی اواخر فروردین امسال، به دلیل بیماری سخت همسر خود به مرخصی اعزام و پس از هشت روز به زندان اوین بازگشت.

عبدالله مومنی در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سه روز بعد با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شده بود.

عبدالله مومنی، فعال سیاسی، از چهره‌ های شاخص جنبش دانشجویی در دهه ۸۰ و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) است که اسفند ماه سال ۹۲ پس از تحمل پنج سال حبس بی‌ وقفه در زندان اوین آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.