اعتصاب غذا و دارو سه زن زندانی سیاسی در اوین

یکشنبه, 18ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

براساس گزارش منابع حقوق‌بشری ایران، «سروناز احمدی»، «حورا نیک‌بخت» و «پریوش مسلمی»، سه زن زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب زده‌اند.

خبرگزاری «هرانا»، روز یکشنبه۱۸شهریور گزارش کرد سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین از روز شنبه۱۷شهریور، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی و تاخیر در تحویل داروهای مورد نیاز خود، دست به اعتصاب دارو زده است.

براساس این گزارش، خانم احمدی از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد و باوجود تاکید پزشک مبنی‌بر نیاز این زندانی به برخورداری از رسیدگی پزشکی مناسب، مسوولان مربوطه با درخواست اعزام به مرخصی درمانی وی مخالفت به عمل آورده‌اند.

سروناز احمدی در تاریخ ۸اردیبهشت۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر، به‌همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل و در نهایت به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

هرانا همچنین گزارش کرده «پریوش مسلمی»، دیگر زن زندانی سیاسی محبوس در اوین از روز سه‌شنبه۱۳شهریور، در اعتراض به محرومیت از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانم مسلمی تایید کرده که این زندانی سیاسی که از تاریخ ۱۷تیر در بند زنان زندان اوین محبوس است، تاکنون ملاقات حضوری با اعضای خانواده خود نداشته است.

پریوش مسلمی، مرداد۱۴۰۳ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به دو سال حبس، از بابت اتهام اهانت به رهبری به یک سال حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس محکوم شد.

حورا نیکبخت، دیگر زندانی سیاسی محبوس در اوین نیز از ۱۷شهریور در اعتراض به محرومیت از تماس و ملاقات با خانواده، مقابل افسرنگهبانی بند زنان اوین تحصن کرده و در اعتصاب به سر می‌برد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی حورا نیک‌بخت، ناشر، ویراستار و فعال حقوق زنان را از چهارشنبه۲۳خرداد بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل کرده است. 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.