بیانیه‌ی نهضت مقاومت ملی ایران درباره‌ی طرح روسیه ـ باکو برای تغییر مرز میان ایران و ارمنستان

دوشنبه, 19ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

http://www.namironline.info

بیانیه‌ی

نهضت مقاومت ملی ایران

درباره‌ی

طرح روسیه ـ باکو برای

تغییر مرز میان ایران و ارمنستان

تغییر ناگهانی سیاست روسیه در قبال دالان ادعایی زنگزور در ارمنستان، باعث شگفتی و غافلگیری مردم ایران و حاکمین بر کشور شده‌است.

هرگونه تغییر در مرز ایران و ارمنستان که پیشینه‌ی‌ تاریخی هزاران‌ساله دارد باعث فاصله و جدایی میان دو ملت باستانی و خویشاوند ایران و ارمنستان خواهدشد.

ایران و ارمنستان هزاران سال است که در واقع یک روح در دو کالبد بشمار می‌روند.

ایجاد دالان زنگزور تهدیدی واقعی برای امنیت ملی و تمامیت ارضی ملت های ایران و ارمنستان می‌باشد.

طرح توافق شده کنترل دالان زنگزور توسط نیرو‌های نظامی روسیه از جانب باکو، روسیه و ترکیه که به عنوان شاخ پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه بشمار می‌رود، منطقه را دچار بی‌ثباتی و محل زورآزمایی نیروهای پیمان نظامی ناتو و روسیه خواهدکرد، و در اثر آن خطر مسدود شدن مرز میان ایران و ارمنستان بشدت افزایش خواهدیافت، وضعی که تهدیدی جدی علیه امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران است؛ این طرح ایران را از دسترسی به شمال قفقاز، گرجستان، دریای سیاه و اروپا محروم خواهدساخت.

صلح، امنیت و ثبات منطقه، ستون های استوار منافع ملی دو ملت ایران و ارمنستان می‌باشند و ملت های ایران و ارمنستان نباید کنترل مرزهای مشترک جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هزاران‌ساله‌ی خود را به کشورهای ناتو و روسیه بسپارند.

یافتن راهکارهای راهبردی در مرز ایران و ارمنستان باید فقط در اختیار دو کشور ایران و ارمنستان و بدون دخالت نیروهای خارجی انجام شود و در همه موارد کنترل آن منطقه را یک نیروی مشترک مرزبانی ایرانی-ارمنی به عهده گیرد و پای هیچ نیروی خارجی به این مرز باز نشود.

جمهوری اسلامی که در همه‌ی موارد مربوط به منافع ایران، بویژه در مورد سهم ایران در کرانه‌های دریای مازندران پس از فروپاشی اتحاد شوروی در برابر روسیه زانو زده، و امروز هم در تجاوز روسیه به مرزهای اوکرایین همدست پوتین شده چگونه می‌خواهد در برابر مقاصد روسیه از مرز ایران با ارمنستان دفاع کند؟

دفاع از مرزهای کشور تنها به پشتیبانی ملت امکان پذیر است و جمهوری اسلامی از این پشتیبانی محروم است.

ایران هرگز نخواهد مرد

نهضت مقاومت ملی ایران

یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.