کشته شدن ۱۸ نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای در نصیرات

پنجشنبه, 22ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

حمله‌های اسرائیل در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور به مناطق مختلف نوار غزه و کرانه باختری ادامه یافت و تنها در یکی از این موارد دست‌کم ۱۸ نفر، از جمله شش کارمند سازمان ملل در بمباران مدرسه‌ای در اردوگاه پناهندگان نصیرات در مرکز نوار غزه، کشته شدند.

این مدرسه که آوارگان جنگ در آن پناه گرفته بودند، پیش‌تر نیز چهار بار هدف حمله‌های اسرائیل قرار گرفته است.

اونروا، آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل، اعلام کرده این بیشترین میزان کشته شدن کارمندان این نهاد در یک واقعه بوده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، این حمله را «نقض فاجعه‌بار قوانین بین‌المللی بشردوستانه» خواند و گفت آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد، قابل پذیرش نیست.

از سوی دیگر، رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند در حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان جبالیا در شمال نوار غزه سه نفر کشته شدند.

در ماه‌های اخیر، اسرائیل بارها به مدارسی که آوارگان در آن پناه گرفته‌اند، حمله کرده است. اسرائیل می‌گوید شبه‌نظامیان فلسطینی در این مدرسه‌ها موضع می‌گیرند و سلاح‌ها و زیرساخت‌های نظامی خود را جاسازی می‌کنند. حماس و جهاد اسلامی این اظهارات مقام‌های اسرائیلی را رد می‌کنند.

سه‌شنبه ۲۰ شهریور، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در حمله اسرائیل به منطقه المواصی در جنوب نوار غزه ۱۹ نفر کشته شدند. اسرائیل که از آغاز جنگ با حماس المواصی را جزو محدوده مناطق انسان‌دوستانه اعلام کرده بود، گفت در این حمله شبه‌نظامیان را هدف قرار داده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حمله اسرائیل به این باریکه، بیش از ۴۱ هزار نفر کشته شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید بیشتر کشته شده‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در طول جنگ غزه، اکثریت جمعیت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفری نوار غزه، دست‌کم یک بار آواره شده‌اند.

در همین حال، حمله‌های اسرائیل به کرانه باختری نیز در دو هفته اخیر شدت گرفته و در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور نیروهای اسرائیلی به شهرهای طوباس، رام‌الله، بیت لحم، نابلس، قلقیلیه، الخلیل، اردوگاه پناهندگان الفارعه و عناتا در شمال شرقی اورشلیم حمله کردند.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.