تیراندازی افراد مسلح در سیستان و بلوچستان؛ «جیش العدل» مسئولیت حمله را پذیرفت

جمعه, 23ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

جاده میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان

جاده میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان

دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان از کشته شدن سه نیروی مرزبانی در پی تیراندازی تعدادی از «افراد ناشناس مسلح» در یکی از پمپ بنزین‌های شهرستان میرجاوه خبر داد.

مهدی شمس‌آبادی همچنین اعلام کرده که برای «این حادثه تروریستی» پرونده قضایی تشکیل و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی افراد آغاز شده است.

در پی این رویداد، گروه «جیش‌ العدل»، با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت تیراندازی به سمت خودروی مرزبانی هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت.

در بیانیه سازمان مسلح جیش‌ العدل آمده است این نیروها «عاملان حملات مرگبار به سوخت‌برها» هستند.

بیانیه این گروه تاکید کرده در روزهای اخیر به شکل برجسته‌ای حملات مرگبار نیروهای انتظامی به سوخت‌بران افزایش پیدا کرده است از اینرو سازمان جیش العدل «در دفاع از این قشر مستضعف جامعه» عملیات مذکور را انجام داده است.

گروه مسلح جیش‌العدل بامداد پنجشنبه ۱۶ فروردین نیز در یک «عملیات زنجیره‌ای» در جنوب استان سیستان‌ و‌ بلوچستان، مقر فرماندهی سپاه در راسک را دست‌کم برای ساعاتی به محاصره خود درآورد و به مقر سپاه و یک کلانتری شهر چابهار حمله کرد.

مقامات حکومت ایران بارها اعلام کرده‌اند که «جیش العدل» در پاکستان پناه می‌گیرد و از خاک آن کشور برای حمله به داخل ایران استفاده کرده است. گروه جندالله و تمامی اسامی جدید و نام‌های مرتبط با آن از جمله «جیش‌العدل» در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد.

صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.