بازگشت حق التدریسی بازنشستگان به مدارس، مشکلات فرهنگیان همچنان ادامه دارد 

جمعه, 23ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

در سال تحصیلی گذشته تعداد نامعلومی از کلاس‌های مدارس بدون معلم مانده‌ بودند.

در سال تحصیلی گذشته تعداد نامعلومی از کلاس‌های مدارس بدون معلم مانده‌ بودند.

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و با بالا گرفتن نگرانی‌ها مبنی بر کمبود معلم، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که مدیریت کمبود معلم با بکارگیری حق‌التدریسی فرهنگیان بازنشسته صورت خواهد گرفت.

محمدمهدی کاظمی به خبرگزاری حکومتی ایسنا، گفته کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید مدیریت شده اما همچنان کمبود معلم وجود دارد و برای رفع آن آزمون استخدامی برگزار کردیم.

کاظمی تاکید کرده آنچه به عنوان کمبود نیروی انسانی وجود دارد از طریق حق التدریس نیروهای شاغل و بازنشستگان دنبال می‌شود.

این اظهارات در حالی است که در روزهای ابتدایی شهریور ماه وزیر آموزش و پرورش دولت پزشکیان از ورود ۸۰ هزار معلم جدید به سیستم آموزشی تا پایان شهریور خبر داده بود.

علیرضا کاظمی همچنین گفته بود که اعتراضات فرهنگیان به موضوع رتبه بندی نیز بررسی می‌شود.

رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان نسبت به رتبه‌بندی تنها شاید یکی از خواسته‌های فرهنگیان و معلمان بازنشسته باشد چرا که آنها در ماه‌های اخیر با برگزاری تجمعات اعتراضی متعدد خواستار رسیدگی به مطالبات خود بودند.

یکی از موارد اعتراضی پرداخت نشدن پاداش فرهنگیان بازنشسته بعد از یک‌سال است که در همین راستا فرهنگیان بازنشسته هفدهم مرداد ماه مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. خبرگزاری ایلنا نیز در این رابطه نوشته بود که پاداش‌ها برخلاف وعده‌های مکرر وزارت آموزش‌وپرورش هنوز پرداخت نشده و اکنون حداقل ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است.

در همین راستا تجمع دیگری در ۲۳ خرداد ماه برگزار شده بود که گزارش‌های رسیده به بخش فارسی صدای آمریکا نشان می‌داد دهها تن از بازنشستگان تجمع کننده در مقابل سازمان برنامه و بودجه، بازداشت شده‌اند.

فرهنگیان و بازنشستگان در سال‌های اخیر بارها اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند که یا با بی توجهی مقامات روبرو شده و یا مورد سرکوب دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، «هم‌سان‌سازی حقوق‌ها، افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم و درمان رایگان» اصلی‌ترین مطالبات بازنشستگان معترض در دو سال و نیم اخیر بوده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.