مهدی خزعلی: قوۀ قضاییه مسئول مرگ بیماران زندانی است

یکشنبه, 15ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

mehdi khazali

مهدی خزعلی پسر آیت‌الله خزعلی، که از دو هفته پیش برای چندمین بار دست به اعتصاب غذا زده، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوۀ قضاییه، رفتارهای غیرانسانی را علت مرگ برخی زندانیان می‌داند و قوۀ قضاییه را در این کار مسئول می‌بیند. او می‌نویسد که کسانی چون هدی صابر و ستار بهشتی در همین شرایط غیرانسانی جان داده‌اند.

به نوشتۀ سایت کلمه، متعلق به طرفداران میرحسین موسوی، مهدی خزعلی پسر آیت‌الله خزعلی، در نامۀ سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضاییه، مورخ سیزده تیرماه (دیروز) می‌نویسد “امروز پانزدهمین روز اعتصاب غذای هشتم، و با احتساب هفت اعتصاب غذای قبلی، سیصدمین روز اعتصاب غذای من است”.

او می‌نویسد که دادگاه‌هایی که به پروندۀ منتقدان سیاسی رسیدگی می کنند “حتی ظاهر آیین دادرسی را رعایت نمی‌نمایند، و بازجوها با وقاحت تمام می گویند همه چیز دست ماست ، بین آزادی تا اعدام”…
خزعلی می‌افزاید که تاکنون “به واسطۀ برخورد زشت، غیرانسانی، خلاف حقوق بشر و خلاف حقوق بیمار زندانبانان، سه نوبت در بیمارستان دچار حملۀ قلبی” شده است.

او به صراحت می‌گوید: “یکی از دلایل مرگ بیماران زندانی شما، برخورد ناشایست و غیر انسانی زندانبانان است و مسئول این مرگ ها قوه قضاییه خواهد بود”. خزعلی مرگ هدی صابر وستار بهشتی را از این جمله می‌داند.

مهدی خزعلی در پایان می‌نویسد که “به اعتصاب غذا تا آزادی بلا قید، ادامه” خواهد داد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.