بیانیه تورکمن‌های دمکرات ایران به مناسبت دومین سالگرد جنبش “زن، زندگی، آزادی”

یکشنبه, 25ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

 

بیانیه تورکمن‌های دمکرات ایران به مناسبت دومین سالگرد جنبش “زن، زندگی، آزادی”

دو سال از قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی می گذرد. قتلی که سرآغاز جنبشی سراسری شد که پایه های نظام ولایی را به لرزه درآورد.

با قتل ژینا اعتراضات از شهر سقز کردستان شروع شد و شعله های آن سراسر ایران را فراگرفت. طوفان این جنبش مرزهای ایران را درنوردید و جهانی شد و تحسین و حمایت جهانیان را برانگیخت.

از ویژگی های اصلی این جنبش، نقش بی بدیل زنان شجاع و جوانان ایران در سازماندهی و هدایت این جنبش بود.

رژیم ولایی بصورت وحشیانه ای با شلیک مستقیم به جوانان و زنان، دستگیریها، شکنجه ها و اعدام ها به مقابله با این جنبش پرداخت. این تظاهرات خیابانی علیرغم فداکاری‌ها بدلایل متفاوتی فروکش نمود و رژیم تبلیغات گسترده ای مبنی بر خواباندن این “غائله” و یا “جمع کردن” این اعتراضات نمود.

علیرغم فروکش نمودن نسبی تظاهرات خیابانی، جنبش در اعماق جامعه جریان داشته و گسترش می یابد. عدم تمکین و مخالفت با “پوشش اجباری” همچنان ادامه دارد. اعتراضات پرستاران، کارگران، بازنشستگان، معلمان و … بدلایل خواستهای صنفی ادامه دارد.

این جنبش تغییرات عظیمی در سطح جامعه ایجاد کرده است. رشد آگاهی‌ها بخصوص در میان نسل جوان تغییرات گسترده ای را در نگاه آنها به مسائل اجتماعی ایجاد کرده است. شکاف بین مردم و حاکمیت عمیق تر شده است. طبق آمار رسمی حکومتی ۹۲ درصد مردم از وضعیت کنونی ناراضی هستند.

حکومت اسلامی ناتوان از حل معضلات اجتماعی،  دستگیری ها ی فعالین مدنی و اعدام ها را در عقب نشاندن جامعه در دستور کار خود قرار می دهد. اما این جنبش را سرباز ایستادن نیست.

ما ضمن گرامیداشت دومین سالگرد جنبش “زن، زندگی، آزادی” به سهم خود متعهد هستیم که صدای اعتراضات مردم به سیاست های خانمان برانداز نظام را انعکاس دهیم.

ما بعنوان بخشی از تورکمنهای ایران که خواهان گذار مسالمت آمیز از این نظام جهل و جنایت هستیم با سایر ایرانیان خارج در تجمعات اعتراضی علیه رژیم فقها شرکت خواهیم کرد و فریاد “زن، زندگی، آزادی” را سرخواهیم داد!

تورکمن‌های دمکرات ایران
۲۴ شهریور ۱۴۰۳

از: ایران امروز 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.