بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه صنایع نظامی حکومت ایران وضع کرد

دوشنبه, 26ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

پرچم بریتانیا

پرچم بریتانیا

بریتانیا روز دوشنبه ۲۶ شهریور تحریم‌های جدیدی علیه صنایع نظامی جمهوری اسلامی ایران وضع کرد.

بر اساس بیانیه دولت بریتانیا، تحریم‌های روز دوشنبه که همسو با گام‌هایی مشابه از سوی متحدان لندن است، تولید و عرضه پهپاد و موشک توسط جمهوری اسلامی ایران را مختل می‌کند و فشارها بر صنایع نظامی حکومت را افزایش خواهد داد.

تحریم‌های روز دوشنبه کالاها و فناوری‌های «مورد نگرانی راهبردی» بریتانیا را هدف قرار می‌دهند.

بر اساس بیانیه، صادرات، عرضه و تحویل، و در دسترس قرار دادن این اقلام برای جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

علاوه بر این، ارائه کمک‌های فنی، خدمات دلالی، خدمات مالی یا تامین مالی این اقلام نیز ممنوع است.

بر اساس «فهرست شماره ۴» مقررات دولت بریتانیا، این اقلام شامل پهپاد، موتورهای احتراق داخلی پیستونی هواپیما، دوربین‌های دید در شب و حرارتی، تجهیزات به طور ویژه طراحی شده برای تجهیزات سیستم ناوبری ماهواره‌ای، مسافت‌یاب لیزری هوابرد، و دستگاه‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزاری برای استفاده در پهپادها می‌شود.

شواهد و مستندات فراوانی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران تسلیحاتی همچون پهپاد و موشک در اختیار گروه‌های نیابتی خود در سراسر خاورمیانه قرار می‌دهد.

علاوه بر این، پس از لشکرکشی پوتین به اوکراین، حکومت ایران هزاران فروند پهپاد و به‌تازگی صدها فروند موشک بالستیک به روسیه تحویل داده است.

این اقدامات بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی با واکنش جامعه بین‌المللی همراه بوده و در نتیجه آن تحریم‌های گسترده‌ای علیه افراد و نهادهای ایرانی دست‌اندرکار در این اقدامات وضع شده است.

حکومت ایران، به‌رغم شواهد و مستندات فراوان، تجهیز گروه‌های نیابتی خود به موشک و پهپاد و همچنین ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را رد می‌کند.

صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.