«تنها سه مدرسه» از میان هزاران مدرسه شهر تهران تأییدیه آتش‌نشانی دارند

دوشنبه, 26ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

یکی از مدارس شهر تهران

یکی از مدارس شهر تهران

چند روز مانده به بازگشایی مدارس در ایران، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خبر داد که در شهر تهران تنها سه مدرسه تأییدیه آتش‌نشانی دارند.

قدرت‌الله محمدی روز یک‌شنبه ۲۵ شهریور در یک برنامه تلویزیونی توضیح داد که طبق قانون همه مراکز باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند، اما «در شهر تهران از ۴۵۳۸ مدرسه صرفاً سه مدرسه تأییدیه آتش‌نشانی دارند.»

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در ادامه افزود: «طبق آمار، در تهران ۴۵۳۸ مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد که ۱۵۳۴ تا از آنها مهدکودک است که حساسیت کار را بالا می‌برد.»

قدرت‌الله محمدی گفت که سازمان او برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها از نظر آتش‌سوزی، اول مراکز درمانی و سپس مراکز تجاری را در اولویت قرار داده «و بعد از آن مدارس».

او توضیح نداد چرا مدارس و مهدکودک‌ها در مرحله آخر اولویت سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران قرار گرفته‌اند.

وی در ارتباط با هر سه مورد، یعنی مراکز درمانی، مراکز تجاری و مدارس نیز گفت که سازمان او منتظر «دریافت نامه» از آن‌ها بوده و افزود: «ما از مردم و مسئولین گلایه داریم چرا که هیچ سازمانی به ما نامه نزد که ما به دنبال ایمن‌سازی هستیم، درحالی‌که باید ما آنها را اجبار به ایمن‌سازی کنیم.»

هشدار در آستانهٔ بازگشایی مدارس: «نیمی از مدارس تهران» ناایمِن هستند

آقای محمدی در مورد مدارس گفت که سازمان او تنها به تشکیل «۴۳ پرونده» و بازدید از شماری از مدارس و ابلاغ دستورالعمل و ارسال اخطاریه‌هایی بسنده کرده است.

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس در ایران و استان پرجمعیت تهران باقی مانده است.

قدرت‌الله محمدی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، چند روز پیشتر یعنی روز ۲۳ شهریور نیز گفته بود که از هر دو مدرسهٔ پایتخت، یک مدرسه ناایمن است.

آماری که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده تنها مربوط به مدارس تهران است. پیش از این گزارش‌های متعددی از وجود مدارس ناایمن در شهرستان‌های کشور نیز منتشر شده بود.

۱۸ شهریور سال جاری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که نا ایمن‌ترین مدارس کشور در این استان قرار دارد.

علی احمدزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت که وجود ۴۸۳ کلاس سنگی در این استان باعث این وضعیت شده است.

یک روز پیش از آن، شرکت آب و فاضلاب استان تهران تأیید کرد که آب بیش از ده‌ها مدرسه در تهران را به دلیل آنچه بدهی و نداشتن «حق انشعاب فاضلاب» خوانده، قطع کرده و این اقدام را «قانونی» دانست.

علاوه بر ناایمن بودن مدارس، بیمارستان‌های تهران هم از نظر ایمنی وضعیت مناسبی ندارند و بخش عمده‌ای از آن‌ها هنوز تأییدیه ایمنی از آتش‌نشانی دریافت نکرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.