حمایت آمریکا از مردم ایران در دومین سالگرد کشته‌ شدن مهسا امینی؛ تحریم‌های جدید علیه حکومت اعمال می‌شود

دوشنبه, 26ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران - آرشیو

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران – آرشیو

معاون نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید حقوق بشر و حمایت از مردم «محور» رویکرد دولت ایالات متحده در قبال ایران است و واشنگتن به پاسخگو کردن جمهوری اسلامی در قبال رفتارهای بی‌ثبات کننده در داخل و خارج از کشور ادامه می‌دهد.

آبرام پیلی این مطلب را شامگاه یکشنبه ۲۵ شهریور به وقت آمریکا در ویدیویی در شبکه های اجتماعی که به مناسبت دومین سالگرد کشته شدن مهسا امینی دربازداشت گشت ارشاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی منتشر کرد، گفته است.

او گفت، مهسا امینی به دلیل نداشتن حجاب مورد نظر حکومت، بازداشت و سپس کشته شد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از این ویدیو گفت جمهوری اسلامی به اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی که تحت جنبش «زن زندگی آزادی» صورت گرفت با یک کارزار بی‌رحمانه پاسخ داد، که شامل بازداشت‌های گسترده، خشونت جنسی، اعترافات اجباری، شکنجه و اعدام در پی محاکمه‌های ساختگی بود.

آبرام پیلی با یادآوری اقدامات واشنگتن در این ارتباط گفت، آمریکا به همراه شرکایش در واکنش به این اقدامات حکومت جمهوری اسلامی، آن را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اخراج کردند. این تلاش به رهبری ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به نخستین حکومتی تبدیل کرد که ازاین کمیسیون اخراج شد.

 

او اضافه کرد، در سالی که گذشت آمریکا تحریم‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد و اقدامات برای تمدید ماموریت کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در ارتباط با سرکوب‌ها در ایران را رهبری کرد تا که این سرکوب‌ها مستندسازی شود تا حکومت جمهوری اسلامی در ایران را پاسخگوی این سرکوب‌ها کند.

اعتراضات مردم در ایران با دستور رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، هدف سرکوب مرگبار قرار گرفت.

معاون نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در بخشی دیگری از پیام ویدیوی خود خاطرنشان کرد که دو سال پس از کشته شدن مهسا امینی سرکوب‌های جمهوری اسلامی علیه زنان و دختران و اقلیت‌های دینی و قومی ادامه دارد.

آبرام پیلی گفت، ایالات متحده همچنان به مسئول دانستن جمهوری اسلامی در قبال رفتارهای بسیار ضد حقوق بشری خود، از جمله با اقداماتی که این هفته علیه جمهوری اسلامی اعلام می‌کند، ادامه خواهد داد.

او در پایان این ویدیو گفت آمریکا به حمایت از مردم ایران برای رسیدن به آرزویشان که یک ایران آزاد و و مبتنی بر دموکراسی ادامه می‌دهد.

صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.