استرالیا: در کنار زنان و دختران ایران ایستاده‌ایم

دوشنبه, 26ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

دولت استرالیا در دومین سالگرد قتل مهسا ژینا امینی، با حمایت از جنبش زنان در ایران، علیه پنج مقام ارشد امنیتی و انتظامی که در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات دست داشته‌اند، تحریم‌ و ممنوعیت سفر اعمال کرد.

در بیانیه دولت این کشور آمده: «استرالیا در کنار زنان و دختران ایرانی در مبارزه‌شان برای برابری و توانمندی ایستاده است.»

نام افراد تحریم‌شده احمد طاهری، مشاور رییس فرمانده انتظامی و رییس پیشین نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، احمد نادریان، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، حسین امجدیان، جانشین فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، محمد عبدالله‌پو، فرمانده سپاه گیلان، و دلاور القاصی مهر، فرمانده نیروی انتظامی در شرق استان تهران، عنوان شده است.

دولت آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، تاکنون ۱۹۵ فرد و نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی، از جمله تقریبا ۱۰۰ فرد و نهاد مرتبط با سپاه پاسداران، را تحریم کرده است.

اپوزیسیون استرالیا: دلیلی ندارد مسیر آمریکا و کانادا را در قرار دادن سپاه در لیست تروریسم نرویم

هم‌زمان، ائتلاف مخالفان دولت فدرال استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد در همبستگی با جامعه ایرانی-استرالیایی، همچنان خواستار اقدام علیه ستم وحشتناک بر زنان، معترضان، و منتقدان جمهوری اسلامی در ایران است.

این ائتلاف به حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و خطری که «همچنان برای شهروندان خود و شهروندان بسیاری از دیگر کشورها» دارد اشاره کرد و افزود: «استرالیا باید نقش خود را در پاسخگو کردن این حکومت به خاطر اقدامات شنیعش ایفا کند.»

در این بیانیه آمده: «هیچ بهانه‌ای برای استرالیا وجود ندارد که مسیر آمریکا و کانادا را در قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ادامه ندهد، و ما از دولت آلبانیزی می خواهیم که فورا اقدامات لازم را انجام دهد تا استرالیا این پیام روشن را ارسال کند که ما اقدامات تروریستی را تحمل نمی‌کنیم.»

آمریکا و کانادا هر دو سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده‌اند.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.