بیش از ۵۳ سال حبس، تبعید و شلاق برای ۸ فعال زن زندگی آزادی

سه شنبه, 27ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

اخبار روز

نسیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهل‌ آبادی، احسان روازژیان، امین سخنور، امیر شاه ولایتی، علی هراتی مختاری، شاهین زحمت کش و حسین محمدحسینی، در یک پرونده مشترک توسط دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، مجموعا به ۴۲ سال و ۳ ماه حبس، ۲۵ سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند. میزان محکومیت امیر شاه ولایتی و حسین محمدحسینی که هر کدام به ۲ سال حبس محکوم بودند، به جزای نقدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، حکم این افراد توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است. بر اساس حکم صادره، نسیم غلامی سیمیاری به ۶ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲۰ سال تبعید تحت نظارت سیستم قضایی به منطقه شهرستان انگوران استان زنجان، امین سخنور به  ۷ سال و ۷ ماه حبس، حمیدرضا سهل آبادی به ۳ سال و ۷ ماه حبس و ۵ سال تبعید تحت نظارت سیستم قضایی به شهرستان شازند اراک، احسان روازژیان به ۶ سال و ۷ ماه حبس، علی هراتی مختاری به ۳ سال و ۶ ماه حبس، شاهین زحمت کش به ۱۱ سال حبس، حسین محمدحسینی به ۲ سال حبس که به پرداخت ۱۶۵ میلیون تومان جزای نقدی بدل شده و همچنین امیر شاه ولایتی به ۲ سال حبس که به پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل شده است، محکوم شده اند. همچنین حسین اردستانی دیگر متهم این پرونده نیز از اتهامات انتسابی تبرئه شده است.  از سوی دیگر پرونده سیامک تدین و فرید گلشنی مفتوح شده است.

جزییات حکم صادره علیه هر یک از این افراد در ادامه می آید:

۱- نسیم غلامی سیمیاری، فرزند رمضانعلی، متولد سال ۱۳۶۷، بابت تخریب اموال عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه و مقابله با حکومت اسلامی به نفی بلد به مدت ۲۰ سال در منطقه شهرستان انگوران استان زنجان به شیوه ای که با دیگران معاشرت مراوده و رفت و آمد نداشته باشد و این امر تحت نظارت مقام قضایی مجری حکم با همکاری سازمان زندان ها محقق خواهد شد. همچنین از بابت اتهام اخلال در نظم امنیت و آسایش عمومی به ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و بابت اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

۲- حمیدرضا سهل آبادی، فرزند نبی اله، متولد سال ۱۳۶۵،  را بابت تخریب اموال عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه و مقابله با حکومت اسلامی به نفی بلد به مدت ۵ سال در شهرستان شازند استان اراک به شیوه ای که با دیگران معاشرت مراوده و رفت و آمد نداشته باشد و این امر تحت نظارت مقام قضایی مجری حکم با همکاری سازمان زندان ها محقق خواهد شد. همچنین بابت اجتماع و تبانی به تحمل ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

۳- امین سخنور، فرزند باقر، متولد سال ۱۳۷۷، بابت عضویت در جمعیت های معارض کشور به ۴ سال حبس تعزیری و بابت اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

۴- احسان روازژیان، فرزند محمود، متولد سال ۱۳۷۰، از بابت عضویت در جمعیتهای معارض کشور به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و از بابت اجتماع و تبانی به تحمل ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

۵- علی هراتی مختاری، فرزند رمضان، متولد سال ۱۳۷۸، بابت نگهداری غیر مجاز یک عدد افشانه اشک آور به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و بابت نگهداری غیر مجاز شش عدد فشنگ با وصف تعدد به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

۶- سیدامیر شاه ولایتی، فرزند سید محمود، متولد ۱۳۷۷، بابت اجتماع و تبانی به ۲ سال حبس تعزیری که به پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل شده، محکوم شده است.

۷- حسین محمد حسینی، فرزند مرتضی، متولد سال ۱۳۶۶، بابت اتهام اجتماع و تبانی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری که به پرداخت ۱۶۵ میلیون تومان جزای نقدی بدل شده است.

۸- حسین اردستانی، فرزند ابراهیم، متولد سال ۱۳۶۶، از اتهامات انتسابی تبرئه شده است.

۹- شاهین زحمت کش، فرزند مهدی، متولد سال ۱۳۶۲، بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و بابت اجتماع و تبانی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و بابت تحریک مردم به جنگ و کشتار به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. (این شهروند در ایران ساکن نیست.)

۱۰- سیامک تدین، دائر بر بنی (تشکیل گروه باغی موسوم به گروهک تروریستی ارتش مردمی ایران) به دلیل متواری بودن حکمی صادر نشده و پرونده مفتوح شده است. (این شهروند در ایران ساکن نیست.)

۱۱- فرید گلشنی، دائر بر عضویت در گروه باغی موسوم به گروهک تروریستی ارتش مردمی ایران به دلیل متواری بودن حکمی صادر نشده و پرونده مفتوح شده است. (این شهروند در ایران ساکن نیست.)

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ دهم تیرماه و دومین جلسه آنها در تاریخ ششم مردادماه، در شعبه مذکور برگزار شده بود.

نسیم غلامی سیمیاری در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه در یکی از خیابانهای تهران بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ چهارم مهرماه ۱۴۰۲ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم غلامی، متولد ۲۲ تیرماه ۱۳۶۷ پس از پنج ماه بازداشت در دادسرای اوین توسط بازپرس ناصر جلایر سرتقی از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و بغی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

حمیدرضا سهل آبادی در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی چندی بعد به زندان اوین منتقل شد.

آقای سهل آبادی اواخر مردادماه سال گذشته در بخش دیگری از پرونده خود، توسط شعبه ۱۲۰۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران، از بابت اتهام تخریب اموال عمومی به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. این حکم نهایتا اواخر آذرماه همان سال در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

احسان روازژیان در تاریخ هفدهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در ملایر بازداشت شد. وی پس از پنج روز بازجویی به همدان منتقل شد. در نهایت سه روز بعد به زندان اوین انتقال داده شد.

آقای روازژیان، ۳۵ ساله و ساکن پرند است. وی قبل از بازداشت به شغل کارگری مشغول بوده است.

امین سخنور، متولد ۱۳۷۸ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در خیابان فاطمی تهران بازداشت شد. وی هم اکنون در بند هشت زندان اوین نگهداری میشود.

حسین اردستانی، ۳۷ ساله در تاریخ دو بهمن ماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۴ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

علی هراتی مختاری، حسین محمدحسینی نیز پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

امیر شاه ولایتی دیگر متهم این پرونده در تاریخ سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۲، به دادسرای اوین احضار شد. او پس از تفهیم اتهام بابت تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه باغی و اقدام علیه امنیت کشور بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و یکم اسفندماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.