ممانعت از مرخصی «شهریار براتی‌نیا»، زندانی سیاسی در زندان اوین

چهارشنبه, 4ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

شهریار براتی‌نیا، زندانی سیاسی اهل یاسوج به اتهام «اجتماع و تبانی و اقدام  علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به هشت‌سال و هشت‌ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.

آقای براتی‌نیا که بدون مرخصی در زندان اوین به سر می‌برد، از مرداد ماه سال ۱۴۰۲ توسط پلیس دولت ترکیه به ایران دیپورت و تحویل نیروهای امنیتی داده شد و مدت ۹۸روز در سلول انفرادی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تحت شکنجەهای جسمی و روانی قرار داشت.

بە گزارش منابع مطلع و نزدیک به خانواده «براتی‌نیا»، به دلیل بیماری مادر وی و دشوار بودن سفرهای هفتگی خانواده این زندانی سیاسی برای ملاقات با او در زندان اوین، خانواده و خود شهریار براتی‌نیا بارها درخواست مرخصی استعلاجی را از مقامات زندان و ‌مقامات قضایی نمودەاند.

درخواست‌های این خانواده برای مرخصی و همچنین بررسی صلاحیت پرونده توسط دیوان عالی کشور همچنان در دست بررسی بوده و هیچ نتیجه‌ای تا این لحظه اعلام نشده است.

بە دلیل شرایط سخت خانواده «براتی‌نیا »و نداشتن شرایط برای ملاقات منظم به دلیل وضعیت مالی و جسمانی، پیگیری‌های این خانوادە برای درخواست عف مشروط و  یا مرخصی استعلاجی بە نتیجە نرسیدە و  همچنان هیچ راه‌کاری از سوی مقامات قضایی برای بهبود شرایط او فراهم نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.