اجلاس سازمان ملل؛ اعتراض به نتانیاهو و کارزار تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی

جمعه, 6ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

یکی از تابلوهایی که دولت اسرائیل در نیویورک به نمایش گذاشته آمریکا را به نقل از علی حامنه‌ای «شیطان بزرگ» خطاب می‌کند

یکی از تابلوهایی که دولت اسرائیل در نیویورک به نمایش گذاشته آمریکا را به نقل از علی حامنه‌ای «شیطان بزرگ» خطاب می‌کند

در حالی که مخالفان جنگ در غزه کارزاری را علیه بنیامین نتانیاهو و دولتش در نیویورک به راه انداخته‌اند، دولت نتانیاهو خود با کارزاری علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی به نیویورک رفته است.

همزمان با ورود نخست‌وزیر اسرائیل به نیویورک برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه، ششم مهرماه، تظاهرکنندگان حامی فلسطین کارزاری را با درخواست «توقف کشتار کودکان» به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر، دولت اسرائیل و حامیانش در آمریکا در یک کارزار وسیع در نیویورک جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و عامل بحران منطقه معرفی می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو صبح جمعه، ششم مهرماه، به وقت محلی، در نشست مجمع عمومی سخنرانی می‌کند. نظر به تاریخ طولانی نخست‌وزیری، او یکی از باسابقه‌ترین رهبران بین‌المللی است که چندین سخنرانی در این نشست سالانه داشته است.

همزمان با ورود او به نیویورک در روز پنج‌شنبه، پنجم مهر، معترضان در این روز هم در مقابل مقر سازمان ملل و هم مقابل هتل محل اقامت او تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تجمع اعتراضی روبه‌روی سازمان ملل، اعضای ائتلافی غیر رسمی از سازمان‌های یهودی مخالف «اشغالگری» به همراه پرچم اسرائیل و بنرهای تبلیغاتی، به ادامه جنگ اسرائیل در غزه اعتراض کردند.

یکی از سخنرانان در این تجمع اعتراضی گفت بنیامین نتانیاهو روز جمعه «به دنیا دروغ خواهد گفت، همان‌گونه که به ما اسرائیلی‌ها دروغ می‌گوید».

این سخنران خواهان «توقف کشتن کودکان»، «پایان جنگ، امضای توافق آتش‌بس و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی از غزه به خانه خود در اسرائیل» شد.

تجمع‌های آرام در بامداد پنج‌شنبه در نیویورک در ساعات غروب و شب به تشنج کشیده شد.

پیش از آن حدود ۳۰۰ تن با در دست داشتن پرچم فلسطین در خیابان پنجم نیویورک راه‌پیمایی کرده و به سوی مقر سازمان ملل رفتند.

معترضان پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «فلسطین آزاد» در دست داشتند و بنیامین نتانیاهو را «جنایتکار جنگی» خطاب کردند. این گروه از دولت آمریکا خواست به کمک نظامی‌اش به اسرائیل پایان دهد.

تجمع‌های اعتراضی بیشتری علیه نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه روز جمعه و شنبه که اقامت او در آمریکا به پایان می‌رسد، از سوی حامیان فلسطینیان ترتیب داده شده است.

نیویورک در یک سال اخیر در جریان جنگ غزه شاهد تجمع‌های اعتراضی گسترده در حمایت از فلسطینیان بوده است.

کارزار تبلیغی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران

دولت اسرائیل در سایت رسمی خود در روز پنج‌شنبه اعلام کرد کارزاری را در خیابان‌های نیویورک همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه سیاست «تروریست‌پروری» تهران و «فرستادگان ترور» به اجرا گذاشته است.

کارزار اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران با این عنوان به راه افتاده است: «وقتی کسی به شما می‌گوید واقعا کیست، حرفش را باور کن».

در تابلوهای دیجیتالی متعدد در خیابان‌های نیویورک، از جمله روی کاروانی از کامیون‌ها، اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علیه آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» و سایر سخنان او در خصوص «نابودی اسرائیل» ذکر شده است.

اسکن کردن بارکُد روی این تابلوها فرد را به وب‌سایتی می‌برد که در آن مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های مقامات ایران، سران حزب‌الله و رهبران گروه افراطی حماس علیه آمریکا و اسرائیل و غرب گردآوری شده است.

 

نقل قولی دیگر از علی خامنه‌ای
نقل قولی دیگر از علی خامنه‌ای

این کارزار دولتی عمدتا در خیابان‌های نزدیک به مقر سازمان ملل اجرا شده است.

بنیامین نتانیاهو امسال نطق خود را در سازمان ملل در شرایطی انجام می‌دهد که کشورش از یک سال پیش درگیر جنگ با حماس است و بحران امنیتی و نظامی آن با حزب‌الله نیز در ده روز اخیر تشدید شده است.

آن طور که رسانه‌ها در اسرائیل خبر داده‌اند، آقای نتانیاهو قرار است در نطق روز جمعه حکومت حاکم بر ایران را سرچشمه تروریسم در منطقه معرفی کند.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.