کیفرخواست آمریکا علیه سه عضو سپاه و تحریم ۷ نفر

شنبه, 7ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

آمریکا با صدور کیفرخواست علیه سه عضو سپاه بخاطر تلاش برای نفوذ سایبری به ستاد انتخابات ترامپ و اخلال در انتخابات اعلام جرم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت نفر را نیز بخاطر تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری تحریم کرد.

 تحریم اعضای سپاه توسط آمریکا
تحریم اعضای سپاه توسط آمریکا عکس: leader.ir

حکومت ایران فعالیت‌های خود را در تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا افزایش داده است. هم‌زمان با آن دولت آمریکا و وزارت خزانه‌داری نیز مبارزه علیه عوامل ایران را با صدور کیفرخواست و اعمال تحریم تشدید کرده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در بیانیه‌ای اعلام کرد “عوامل دولتی ایران” مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از جمله “عملیات هک و افشای اطلاعات و فیشینگ هدفمند” را برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ انجام داده‌اند.

وزارت خزانه‌داری می‌گوید که این افراد تلاش کرده‌اند تا “اعتماد به نهادهای انتخاباتی ایالات متحده” را تضعیف کنند و به همین دلیل، دولت آمریکا “دارایی‌های” این افراد را مسدود می‌کند.

بردلی اسمیت معاون سرپرست وزارت خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت دولت آمریکا به دقت تلاش‌های بازیگران مخرب را که سعی در تأثیرگذاری بر یکپارچگی انتخابات ریاست جمهوری را دارند، زیر نظر دارد.

طبق داده‌های وزارت خزانه‌داری، عوامل دولتی ایران تلاش کرده‌اند “به افرادی که مستقیم با کمپین‌های ریاست جمهوری” در ارتباط هستند، دسترسی پیدا کنند تا بر انتخابات آمریکا تأثیر بگذارند. این نهاد گفته است عوامل دولتی ایران، که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است از حملات هکری برای تأثیرگذاری بر انتخابات پیش‌رو استفاده کرده‌اند.

طبق گزارش این نهاد، عوامل ایرانی در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ عملیات‌های سایبری انجام داده‌اند.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرده است اعضای سپاه توانسته‌اند به چندین حساب کاربری افراد بلندپایه‌ای که با کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در ارتباط بوده‌اند، دسترسی پیدا کنند. این عوامل سپس اطلاعات به‌دست‌آمده را به رسانه‌ها منتقل کردند تا نتیجه انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند.

در گزارش خزانه‌داری به فعالیت‌های مسعود جلیلی و دیگر اعضای سپاه پاسداران هم اشاره شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا اموال مسعود جلیلی را توقیف و حساب‌های او را مسدود کرده است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه اخیرا حکومت ایران را به دخالت در هک برخی از مکاتبات داخلی خود متهم کرده بود.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ گفت که حکومت ایران “می‌داند پرزیدنت ترامپ همانند چهار سال نخست حضور خود در کاخ سفید، حکومت ترور آن‌ها را متوقف خواهد کرد.”

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) همچنین اعلام کرده است که شش کارمند و مدیر شرکت “امنیت پاسارگاد”، یک شرکت امنیت سایبری مستقر در ایران که عملیات آنلاین را برای “ترساندن و تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان آمریکایی” اجرا کرده‌اند، تحریم  کرده است.

طبق داده‌های این نهاد افراد تحریم شده علی مهدویان، فاطمه صادقی، الهه یزدی، مهدی رحیمی حاجی‌آبادی، محمدحسین عبدالرحیمی و رحمت‌الله عسگری‌زاده هستند. این افراد از طریق ارسال “ایمیل‌های تهدیدآمیز” تلاش کردند تا رای‌دهندگان را بترسانند.

مقامات ایرانی اما هرگونه دخالت در امور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده‌اند.

از: دویچه وله 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.