جمیله علم‌الهدی و پدرش با دانشگاه فردوسی مشهد چه کردند؟

سه شنبه, 10ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

جمیله علم‌الهدی و پدرش با دانشگاه فردوسی مشهد چه کردند؟

آرمین عارفی خبرنگار هفته‌نامۀ فرانسوی “لوپوئن” و فرستادۀ این نشریه به لبنان در مقاله‌ای در همین هفته‌نامه نوشته است که بسیاری در لبنان از جمله در میان شیعیان این کشور کشته شدن حسن نصرالله و فرماندهان حزب‌الله را توطئۀ خود جمهوری اسلامی ایران می دانند و معتقدند که انفعال حکومت ایران در قبال نابودی مهمترین نیروی نیابتی خود توسط اسرائیل چیزی جز فروختن حزب‌الله در یک معاملۀ با قدرت‌های جهانی و منطقه نیست.

نیست.

حسن نصرالله و علی خامنه‌ای
حسن نصرالله و علی خامنه‌ای © خبرآنلاین
 

خبرنگار “لوپوئن” به سخنان شیخ محمد علی حسینی عضو پیشین حزب‌الله اشاره کرده که این روزها در شبکه های اجتماعی توسط لبنانی‌ها وسیعاً دست به دست می‌شود و در آن شیخ حسینی پیش از کشته شدن حسن نصرالله به او هشدار داده بود که جمهوری اسلامی ایران او و کلیه اطلاعات مربوط به او را فروخته است. لوپوئن سپس افزوده است که سخنان یک مقام امنیتی لبنان در نشریۀ فرانسوی “پاریزین” نیز بسیاری را در لبنان متقاعد ساخته که حسن نصرالله و فرماندهان حزب‌الله در نتیجۀ خیانت جمهوری اسلامی کشته شدند. به گفتۀ مقام امنیتی لبنان یک “جاسوس ایرانی” اسرائیل را از حضور حسن نصرالله در جنوب بیروت در جمعه گذشته بااطلاع ساخت و انفعال جمهوری اسلامی در قبال ضربات ویرانگر اسرائیل به حزب‌الله این اعتقاد را در میان مردم لبنان تقویت کرده است.

خبرنگار “لوپوئن” در جای دیگری از مقاله‌اش به نقل از یک منبع نزدیک به محافل امنیتی جمهوری اسلامی ایران افزوده است : “واضح است که اسرائیل مایل است از تغییر دولت در آمریکا برای تغییر عمیق روندهای منطقه بهره‌برداری کند. اما، حکومت ایران خود را در این بازی که جنگ مستقیم با اسرائیل است درگیر نمی‌کند.” همین منبع سپس مدعی شده است که ضربات سنگینی که به حزب الله وارد آمده غیرقابل جبران نیستند و حزب الله می تواند در فرصت دیگر خود را بازسازی کند…

در این حال، در ایران حسن خمینی، نوۀ روح الله خمینی، تلویحاً رهبر جمهوری اسلامی را مبتکر انفعال جمهوری اسلامی در قبال ضربات اسرائیل به حزب الله معرفی کرد. او در پاسخ به سئوالی دربارۀ (عدم)پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ضربات اسرائیل علیه حزب‌الله گفت : “مجموعه جریان انقلاب رهبری دارد که هر چه تصمیم بگیرد تابع آن هستیم… شرایط منطقه شرایط خاص و پیچیده است و باید منتظر تصمیم رهبری باشیم.”

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.