دو تجمع اعتراضی برگزار شد/ اقدام اعتراضی کسبه در تهران

چهارشنبه, 11ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه، شماری از کارکنان صنعت نفت شاغل در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در مقابل ساختمان اداری این پالایشگاه و جمعی از کارگران پتروشیمی بندرامام واقع در ماهشهر با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته، گروهی از کسبه سرای سیگارچی در تهران در اقدامی اعتراضی کرکره های مغازه های خود را نیمه بسته کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳، شماری از کارکنان صنعت نفت شاغل در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اداری این پالایشگاه، دست به تجمع زدند.

این کارکنان خواستار پرداخت کامل حقوق و دستمزدشان هستند.

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی بندرامام در ماهشهر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه، جمعی از کارگران پتروشیمی بندرامام واقع در ماهشهر در اعتراض یه عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند.

این کارگران معترض خواستار، “اعمال افزایش دستمزد سالیانه دولت طبق بخشنامه صادر شده،  اجرا مصوبه صنایع پتروشیمی (هلدینگ)، اجرا کردن رای دیوان که برای بار چهارم در تاریخ ۱۴۰۲/۶/۲۶صادر شده و اجرای دستورات مدیر منابع انسانی وزارت نفت برای نیروهای پیمانکاری پیمانکاری مستمر در خصوص بن کارت و کالا کارت تمام” هستند.

اقدام اعتراضی کسبه سرای سیگارچی در تهران

به گزارش رکنا، روز گذشته، جمعی از کسبه سرای سیگارچی در تهران، در اعتراض به روند قرارداد و نوع برخورد شرکت پیمانکار با کاسبان، در اقدامی اعتراضی کرکره های مغازه های خود را نیمه بسته کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

سرای سیگارچی با ۶۴ مغازه در چهارراه گلوبندک تهران قرار دارد و کسبه آن سال‌ها حق سرقفلی داشته‌اند. در سال ۱۳۹۵، سازمان اوقاف با یک شرکت پیمانکاری برای نوسازی بازارچه قراردادی بست که ۹۰ درصد منافع به پیمانکار اختصاص می‌داد. این مسئله باعث اعتراض کسبه شد و آن‌ها با نیمه‌بستن مغازه‌ها خواستار تجدیدنظر در قرارداد شدند.

در این گزارش، یکی از اعضای هیئت امنا گفت پیمانکار با وجود عدم دریافت جواز ساخت، اقدام به تخریب مغازه‌ها کرده است. کسبه خواستار معرفی شرکت جدیدی هستند که حقوق آنها را رعایت کند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.