در حمله‌های اسرائیل به کرانه باختری و نوار غزه بیش از ۱۰۰ فلسطینی کشته شدند

جمعه, 13ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

مقام‌های بهداشتی فلسطینی پنج‌شنبه ۱۲ مهر اعلام کردند در حمله‌های اسرائیل به نقاط مختلف نوار غزه و کرانه باختری بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه پنج‌شنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته در حمله‌های اسرائیل به این باریکه دست‌کم ۹۹ نفر، از جمله چندین زن و کودک، کشته شدند. این میزان یکی از بالاترین آمار کشته‌های حمله‌های اسرائیل در سه ماه گذشته است.

وزارت بهداشت غزه گفت تنها در حمله‌های روز چهارشنبه اسرائیل به چند نقطه در خان یونس در جنوب نوار غزه، ۵۱ نفر کشته شدند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند در حمله اسرائیل به دیرالبلح در جنوب نوار غزه، چهار نفر کشته شدند.

در یکی از کم‌سابقه‌ترین حمله‌های هوایی اسرائیل به کرانه باختری، هواپیماهای جنگنده این کشور پنج‌شنبه ۱۲ مهر به اردوگاه پناهندگان طولکرم حمله کردند که در نتیجه این حمله دست‌کم ۱۸ نفر کشته شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت در حمله خود به این ارودگاه پناهندگان، زهی یاسر عبدالرزاق، فرمانده شاخه حماس در طولکرم را کشته است.

در پی حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه پناهندگان طولکرم، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف «روند فزاینده کشتار» مردم فلسطین شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با محکوم کردن حمله به این اردوگاه، هشدار داد حمله‌های اسرائیل منطقه را به سمت خشونت بیشتر خواهد کشید.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای اسرائیل همچنین در کرانه باختری به شهرهای کفر سابا در قلقیلیه، الخلیل و بیت فوریک در نابلس حمله کردند.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای حمله اسرائیل به طولکرم کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و آن را نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواند.

این بیانیه هشدار داد حمله‌های اسرائیل نشانگر عزم اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه است و امنیت و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند.

در آستانه اولین سالگرد جنگ اسرائیل و حماس، تشدید حمله‌های اسرائیل در کرانه باختری به موازات حمله‌های این کشور به نوار غزه، در حالی صورت می‌گیرد که این کشور با حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی نیز وارد سطحی جدی از درگیری شده است.

رهبران هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به گروه جی-۷، پنج‌شنبه ۱۲ مهر در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی شدید از بحران خاورمیانه، بر تعهد «قاطعانه» خود به امنیت اسرائیل تاکید کردند.

در این بیانیه از همه طرف‌ها در منطقه خواسته شده است با مسئولیت و خویشتن‌داری رفتار کنند.

رهبران گروه جی-۷ هشدار دادند: «چرخه خطرناک حمله و تلافی‌جویی، خطر افزایش غیرقابل کنترل تنش‌ها در خاورمیانه را به همراه دارد که به نفع هیچ‌کس نیست.»

اعضای حماس ۱۵مهر سال گذشته (هفتم اکتبر) با حمله به جنوب اسرائیل حدود هزار و ۲۰۰نفر را کُشتند و بیش از ۲۵۰تن را به گروگان گرفتند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، درگیری‌ها در غزه تاکنون جان بیش از ۴۱هزار و ۵۰۰ فلسطینی را گرفته است. بیش از ۹۶ هزار نفر نیز در خشونت‌های غزه مجروح شده‌اند.

مناقشه غزه همچنین آوارگی اکثریت جمعیت دو میلیون و ۴۰۰هزار نفری این باریکه را در پی داشته است.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.