سه زندانی از چوبه دار رهایی یافتند

دوشنبه, 16ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در تهران و شوش که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتمادآنلاین، یک زندانی از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، شش سال پیش مرد جوان ۲۷ ساله ای به نام رامین، در پی نزاع و درگیری با یک فروشنده مواد مخدر به نام امید که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، بازداشت شد.

این پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. رامین در دادگاه اظهار داشت که برای جلوگیری از اعتیاد مجدد برادرش به مواد مخدر و دفاع از او با امید درگیر شده است. نهایتا با پایان جلسات دادگاه حکم اعدام وی صادر شد و این حکم در دیوان عالی کشور هم مورد تایید قرار گرفت.

با ارسال پرونده به شعبه اجرای احکام، این زندانی پس از تحمل شش سال حبس، با کسب رضایت اولیای دم به آغوش خانواده بازگشت.

یک زندانی محکوم به اعدام در شهرستان شوش بخشیده شد

به گزارش ایرنا، یک زندانی در شهرستان شوش از چوبه دار رهایی یافت.

سرپرست اداره کل زندان‌های خوزستان در این خصوص گفت: این زندانی ۱۳ سال پیش به اتهام قتل بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

قدرت هاشم‌نیا ادامه افزود: این زندانی محبوس در زندان دزفول که توانایی پرداخت دیه را نداشت، با کمک خیرین، دادستان شوش و معتمدان شهرستان و رضایت اولیای دم از اجرای مجازات اعدام نجات یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام درتهران

به گزارش اعتمادآنلاین، یک زندانی پس از تحمل هشت سال حبس در تهران از مجازات اعدام نجات یافت.

بنابر این گزارش، مرد جوانی هشت سال پیش پس از مصرف مشروبات الکلی در پی درگیری و نزاع در یکی از بوستان‌های تهران، مرتکب قتل شد. وی سپس بازداشت و توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شده بود.

این حکم پس از ارسال به دادسرای جنایی تهران در آستانه اجرا بود که با کمک خیرین مبلغ دیه جمع آوری شد. سپس اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند و این جوان از اعدام رهایی یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.