تلفات فلسطینی‌ها در نوار غزه به ۴۱۹۶۵ نفر رسید

چهارشنبه, 18ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

ار اف ای 

به گفته مقامات بهداشتی غزه، عملیات نظامی اسرائیل در ۲۴  ساعت گذشته ۵۶  کشته و ۲۷۸  زخمی در این منطقه برجای گذاشت. مجموع مجروحان به بیش از ۹۷۵۰۰  نفر رسیده است.

مجموع مجروحان به بیش از ۹۷۵۰۰  نفر رسیده است.
بیلان کشته شدگان غزه به ۵۱ هزار نفر رسید © aziz-ahmad fard
 

بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط نیروهای دفاعی اسرائیل منتشر شد، حدود ۲۰ جنگجوی حماس در منطقه جبالیه در شمال غزه طی یک روز گذشته کشته شدند. این گزارش می افزاید که در سراسر غزه، تعداد زیادی سلاح از جمله نارنجک، راکت ضد تانک و تفنگ کشف و ضبط شد، چندین پایگاه حماس منهدم شد و بیش از ۷۰ هدف از هوا مورد اصابت قرار گرفت.

مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند که ارتش اسرائیل روز سه شنبه پس از محاصره این مؤسسه به دفاتر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه تیراندازی کرده و ارتش همچنین از بیماران در چندین بیمارستان در سراسر نوار غزه خواسته است که بیمارستان را ترک کنند.

شاخه نظامی حماس در همان روز اعلام کرد که یک سرباز اسرائیلی در درگیری نزدیک با گردان های القسام کشته شد و افزود که نیروهای کمکی اسرائیل را نیز با بمب مورد حمله قرار دادند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به مناسبت اولین سالگرد درگیری غزه، خواستار صلح در خاورمیانه شد. وی خاطرنشان کرد که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ “موج خشونت و خونریزی تکان دهنده” فوران کرده است و جنگ متعاقب آن “همچنان به نابودی زندگی ها و تحمیل درد و رنج عمیق انسانی به فلسطینیان در غزه ادامه می دهد”.

او همچنان گفت : «زمان آزادی گروگان ها فرا رسیده است. وقت آن است که اسلحه ها را خاموش کنیم. زمان پایان دادن به رنجی است که منطقه را فرا گرفته است. زمان برقراری صلح، حقوق بین‌الملل و عدالت فرا رسیده است و سازمان ملل متحد کاملاً متعهد به دستیابی به این اهداف است.»

یک سال پس از جنگ ویرانگر، ساکنان غزه در آرزوی صلح و زندگی عادی هستند

یک سال پس از آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه، که بخش‌های وسیعی از نوار را ویران کرد، در میان محاصره فلج کننده غذا، آب آشامیدنی و دارو، مردم محاصره شده تمایل شدید خود را برای صلح و بازگشت به زندگی عادی ابراز کردند.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، موج جدیدی از درگیری اسرائیل و فلسطین آغاز شد. این موج اخیر خشونت یک سال است که ادامه دارد و صلح در چشم دید نیست.

با ادامه درگیری، زنان و کودکان بیشترین آسیب را می بینند. مقامات بهداشتی فلسطین در بیانیه ۱۵ سپتامبر اعلام کردند که کودکان ۳۳.۱ درصد از کل قربانیان قابل شناسایی را تشکیل می دهند، در حالی که زنان ۱۸.۳ درصد را تشکیل می دهند. این فاجعه انسانی تلفات زیادی را بر مردم غزه وارد کرده است که همچنان خواستار آتش بس هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.