افزایش شمار اعدام شدگان در زندان قزلحصار به ۶ تن

چهارشنبه, 18ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، دستکم شش زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند. از میان این افراد، سه زندانی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر، یک زندانی به اتهام قتل و دو زندانی نیز از بابت اتهام تجاوز به عنف، توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، دستکم شش زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

از میان آنها احمد نارویی، محمد نارویی و کامران سقایی از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بودند. دو زندانی اعدام شده دیگر که تبعه کشور افغانستان هستند از بابت اتهام تجاوز به عنف، توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شده بودند. هویت ششمین زندانی اعدام شده نیز که از بابت اتهام قتل به چوبه دار آویخته شد، آرمان هدایتی، توسط هرانا احراز شده است.

احمد نارویی، محمد نارویی اهل سیستان و بلوچستان و کامران سقایی، اهل خرم آباد بودند. آقایان نارویی پیشتر بابت حمل ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه، در تهران بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بودند. کامران سقایی نیز بابت حمل ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر مرفین در شهریار بازداشت و سپس حکم اعدام دریافت کرده بود.

همچنین جزییات پرونده زندانیان تبعه کشور افغانستان که توسط خبرگزاری رکنا اعلام شده در ادامه می آید.

در گزارش رکنا در خصوص دو زندانی افغانستانی بدون اشاره به هویت آنان آمده است که این دو زندانی تبعه کشور افغانستان، در سال ۹۸ زنی را در غرب تهران مورد تجاوز قرار داده بودند.

زندانیان متهم به تجاوز پیشتر در پرونده ای مشترک با پنج مرد دیگر محاکمه شدند. یکی از متهمان از اتهام مذکور تبرئه شد و مجموعا شش زندانی در این پرونده توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم و حکم اعدام این متهمان در دیوان عالی کشور تایید شد. چندی پیش حکم اعدام دو تن از متهمین این پرونده به اجرا درآمد که با اعدام دو زندانی دیگر که روز جاری در زندان قزلحصار اعدام شدند، تعداد اعدام شدگان پرونده مذکور به چهار تن رسیده است. کماکان دو متهم دیگر این پرونده در انتظار اجرای حکم اعدام خود در زندان بسر میبرند.

این زندانیان روز دوشنبه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

تصویری از محمد نارویی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.