ضرب و شتم و فحاشی به سه شهروند توسط مامور انتظامی در خیابانی در اصفهان

چهارشنبه, 18ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سه شهروند در پی تصادف با خودروی فردی در یکی از خیابان‌های اصفهان، توسط یک مامور انتظامی مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار گرفتند. ویدئویی که اخیراً در این رابطه منتشر شده است، نشان می‌دهد که این مامور در جریان بازداشت این افراد، حقوق و کرامت انسانی آنها را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رسانک، سه شهروند در یکی از خیابان‌های اصفهان توسط یک مامور نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ویدیویی در این رابطه منتشر شده است که نشان میدهد این مامور نیروی انتظامی حین لگد زدن به این افراد، آنها را مورد بی حرمتی و فحاشی قرار میدهد. این اقدام که کرامت انسانی آنها را نقض می‌کند، ظاهراً به دلیل تصادف با خودروی یک شهروند دیگر رخ داده است. آنها پس از ضرب و شتم و اهانت در ملاء عام، بازداشت شدند.

از هویت این شهروندان اطلاعی در دست نیست، پلاک خودرو این افراد که به اصفهان سفر کرده‌اند، متعلق به شهرستان سراوان است.

برخورد فیزیکی و فحاشی مأموران انتظامی با شهروندان در ملاعام، نقض آشکار حقوق انسانی و قانونی آنها محسوب می‌شود. این اقدام، مغایر با اصول حقوق بشر و قوانین داخلی مانند اصل ۳۸ و ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی است که توهین و شکنجه را ممنوع می‌داند. همچنین، این رفتارها بر اساس مقررات بین‌المللی نظیر ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز غیرقانونی و قابل پیگرد است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.