یونیسف: بیش از ۴۰۰ هزار کودک در لبنان آواره شده‌اند

سه شنبه, 24ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

به گزارش صندوق کودکان سازمان ملل طی سه هفته گذشته در لبنان بیش از ۴۰۰ هزار کودک از خانه‌های خود رانده شده‌اند. تد چایبان، معاون یونیسف در بیروت گفت تاکنون ۱۰۰ کودک در درگیری‌ها کشته و ۸۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بسیاری از شهروندان لبنان می‌کوشند خود را به نقاط امن برسانند
بسیاری از شهروندان لبنان می‌کوشند خود را به نقاط امن برسانندعکس: Sean Gallup/Getty Images
۵ ساعت پیش

سازمان بهداشت جهانی از پیشرفت در دور دوم واکسیناسیون فلج اطفال خبر داد

واکسینه کردن کودکان در نوار غزه
واکسینه کردن کودکان در نوار غزه عکس: Marwan Dawood/XinHua/dpa/picture alliance

به گزارش سازمان بهداشت جهانی در روز سه‌شنبه ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) تاکنون ۹۲ هزار کودک در نوار غزه دومین دوز واکسن فلج اطفال را بدون هیچ مشکلی دریافت کرده‌اند. مرحله دوم واکسیناسیون کودکان غزه برای مقابله با فلج اطفال از روز گذشته آغاز شده است.

دور دوم واکسیناسیون کودکان نخست در مرکز غزه توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های شریک آغاز شد. ارتش اسرائیل مانند دور اول واکسیناسیون که در ماه سپتامبر انجام گرفت، با توقف موقت نبردها موافقت کرده است. تیم‌های واکسیناسیون در مرحله بعدی سپس عازم جنوب و شمال نوار غزه خواهند شد.

در مجموع قرار است ۵۹۰ هزار کودک زیر ده سال دوز دوم واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

در تابستان سال جاری بعد از ۲۵ سال برای نخستین بار بیماری فلج اطفال در نوار غزه مشاهده شد. این بیماری ناشی از عفونت به پولیوویروس است و در مناطقی که درگیر مشکلات بهداشتی هستند بروز می‌کند.۶ ساعت پیش

یونیسف: بیش از ۴۰۰ هزار کودک در لبنان آواره شده‌اند

به گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) طی سه هفته گذشته در لبنان بیش از ۴۰۰ هزار کودک از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

تد چایبان، معاون یونیسف در بیروت گفت که از آوره شدن این تعداد کودک در این مدت کوتاه “بهت‌زده” شده است.

چایبان در مورد “از دست رفتن یک نسل” هشدار داد و افزود: «در حالی که اینجا نشسته‌ایم، یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک از دسترسی به آموزش و پرورش محروم شد‌ه‌اند.» او افزود که تمام مدارس بر اثر جنگ یا ویران شده‌اند و یا برای اقامتگاه‌های اضطراری آوارگان استفاده می‌شود.

چایبان تاکید کرد که بیشتر کودکان آواره به دلیل مواجهه با خشونت‌های مکرر و شنیدن صدای گلوله‌باران و تیراندازی، به‌شدت درچار ترس و واهمه شده و با هر صدای بلندی وحشت‌زده می‌شوند.

اسرائیل در واکنش به حمله گروه‌های تروریستی حماس و حزب‌الله جنوب لبنان را هدف قرار داده است. به گزارش وزارت بهداشت لبنان تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر کشته شده‌اند که ۷۵ درصد از این شمار در ماه گذشته میلادی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته معاون یونیسف تاکنون ۱۰۰ کودک در درگیری‌ها کشته  و ۸۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

دویچه وله 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.