سه زندانی در زندان های اصفهان و شیراز اعدام شدند/ رهایی ۶ زندانی از چوبه دار در گلستان

پنجشنبه, 26ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های دستگرد اصفهان و عادل آباد شیراز اجرا شد. همچنین از ابتدای سال گذشته تاکنون، شش زندانی در استان گلستان که پیشتر از بابت اتهام قتل در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سه زندانی در زندان های دستگرد اصفهان و عادل آباد شیراز اعدام شدند.

هویت این زندانیان، محسن مختاری، اهل شیراز، عباس کریمی، ۳۶ ساله، پدر دو فرزند و محمدعلی نجفی، ۳۵ ساله، پدر یک فرزند و اهل شاهین شهر گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، حکم اعدام آقایان نجفی و کریمی امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. آقای مختاری نیز روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه، در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

در این گزارش آمده است؛ محمدعلی نجفی سه سال پیش و عباس کریمی پیشتر در پرونده های جداگانه به اتهام قتل بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند. محسن مختاری نیز پنج سال پیش از بابت اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. او تا قبل از اجرای حکم در بند ۱۰ زندان عادل آباد شیراز نگهداری میشد.

از ابتدای سال گذشته تا کنون؛ رهایی ۶ زندانی از اعدام در گلستان

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون شش زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس مرکز حل اختلاف گلستان در این خصوص گفت: شش پرونده قتل این استان که در آستانه اجرا قرار داشت، با ورود صلح‌یاران و برگزاری جلساتی با طرفین، منجر به صلح و سازش و رضایت و گذشته شاکیان شد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.