بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در باره موضع اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در باره سه جزیره همیشه ایرانی در خلیج فارس

جمعه, 27ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

دفاع از حقوق ملی ایران که استقلال وآزادی، حاکمیت ملی وتمامیت سرزمینی را شامل می شود وظیفه هر ایرانی وطن دوست است.

اخیرا نشستی از سوی سران اتحادیه اروپا وکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ریاست مشترک شارل میشل وامیر قطر برگذار شد که در پایان نشست اطلاعیه ای انتشار یافت. در این اطلاعیه ادعای کذب مالکیت امارات متحده عربی به سه جزیر همیشه ایرانی در خلیج فارس تکرار شده است.

مجامع اسلامی ایرانیان ضمن محکوم کردن این توطئه برای تجزیه بخشی از سرزمین میهن تاریخی ایرانیان یاد آور می شوند:

۱-دوران استعمار وکشورسازی و تغییرات جغرافیایی توسط نظام‌های سلطه گرودخالت دردیگرکشورها که ازجمله ساختن “کشورهای حاشیه خلیج فارس” حاصل آن دوران و زد و بند‌های شرم آور می باشد سپری شده است.

۲- در حالی که منطقه در تشنج قراردارد و سلطه گران با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از رژیم اشغالگر اسرائیل که علیرغم تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل و حکم دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن اشغال سرزمین فلسطین، با توسل به جنایت جنگی، همچنان قصد گسترش اشغال گری را دارد، سخن گفتن از “اشغال ” سه جزیره همیشه ایرانی نشان از توطئه‌ای بین المللی علیه حاکمیت ملی ایران دارد.

هشدار می دهیم که ملت بزرگ وتاریخی ایران به هیچ عنوان به قدرتهای سلطه گر ووابستگان به آنها اجازه وارد کردن کوچکترین خدشه به حقوق ملی (استقلال، آزادی، حاکمیت ملی بر تمامیت ارضی) ایران را نخواهد داد.

۳-در هر آنچه که به مبارزه مردم برای بازیافت استقلال و آزادی در تقابل با نظام استبدادی ولایت مطلقه که با کودتا علیه جمهوریت، استقلال و آزادی با نقض حقوق مردم استقرار یافته است امری درونی است.

۴-  بنا بر تجربه آموخته شده است که هرگاه تهدید خارجی متوجه ایران و تمامیت ارضی آن شده است، جنبش آزادیخوهانه مردم فروکش کرده است.  ازعمده‌ترین عواملی که پس ازانقلاب استقلال طلبانه وآزادیخواهانه مردم ایران موجب شد بهار انقلاب به خزان استبداد تبدیل شود، توطئه نظامهای سلطه علیه نظام نوپا از جمله حرکات تجزیه طلبانه گروه‌های وابسته وبالاخره حمله صدام حسین به ایران با چراغ سبز آمریکا وحمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس وشوروی بود. بی‌دلیل نبود که آقای خمینی جنگ را که نکبت است نعمت خواند زیرا امکان استقرار ولایت فقیه را با کودتا علیه جمهوریت فراهم وتسهیل ساخت.

از این رو است که هشدار می دهیم، این گونه بیانیه‌ها و تقاضاهای شرم آوروابستگان، ازنظامهای سلطه برای تغییر نظام سیاسی در ایران از راه مداخله سیاسی و نظامی، گسترش تحریم‌ها و جانشین وابسته سازی، که بوی تجزیه و جنگ ویرانگر را می دهند  ناقض حاکمیت ملی  و از موانع بزرگ جنبش فراگیر مردم ایران می باشند.

مجامع اسلامی ایرانیان

۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴

dabirkhaneh@majame.com

وب سایت: https://www.majame.com


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.