سه زندانی در زندان های تبریز و فرخ شهر اعدام شدند

شنبه, 28ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم دو زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان تبریز به اجرا درآمد. همچنین یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان فرخ شهر به دار آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳، دو زندانی در زندان تبریز اعدام شدند.

هویت این زندانیان، “علی نجاری، ۳۵ ساله و علی‌ اصغر کوجواری شهروندان اهل زنجان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای نجاری سه سال پیش و علی‌ اصغر کوجواری دو سال پیش در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

همچنین به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان فرخ شهر واقع در استان چهارمحال و بختیاری به دار آویخته شد.

هویت این زندانی، “رضا کریمی زراسوند، اهل روستای چغاخور فرخ‌ شهر” گزارش شده است.

در این گزارش آمده است، آقای کریمی، چهار سال پیش از بابت اتهام قتل بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.