در ۶ ماه نخست امسال؛ حوادث کار در مازندران ۵۱۲ کشته و مصدوم بر جای گذاشت

یکشنبه, 29ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از مرگ ۵۵ کارگر طی شش ماه نخست امسال در پی حوادث کاری در این استان خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که در این مدت، ۴۵۷ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که طی شش ماه نخست امسال، بیش از ۵۰۰ کارگر در این استان در پی حوادث ناشی از کار کشته یا مصدوم شده‌اند.

علی عباسی در این خصوص گفت: ۵۵ کارگر که همگی مرد بودند، بر اثر حوادث کاری جان باخته‌اند. از این تعداد، ۴۴ نفر متأهل و بقیه مجرد بوده‌اند. سقوط از بلندی با ۲۳ مورد فوتی، برق‌گرفتگی با ۲۱ مورد، برخورد با جسم سخت با ۱۰ مورد و سایر دلایل با یک فوتی، اصلی‌ترین عوامل مرگ ناشی از حوادث کار در این دوره بودند.

وی افزود: بیشترین مرگ و میر ناشی از حوادث کار در فروردین و شهریور با ۱۲ مورد و کمترین آن در اردیبهشت با ۶ مورد ثبت شده است. شهرستان بابل با ۸ فوتی، آمل با ۷ مورد و نوشهر و قائمشهر با ۶ فوتی، بالاترین آمار مرگ و میر را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۱ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۶ فوتی کمترین آمار طی این شش ماه گزارش شده است.

عباسی همچنین از مراجعه ۴۵۷ مصدوم، از جمله ۲۳ زن، ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی در این مدت خبر داد که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد که ارزش نهادن به جان انسان‌ها، رعایت ایمنی و استانداردهای کاری، آموزش مستمر، و یادگیری از حوادث گذشته، مهم‌ترین راهکارها برای کاهش حوادث کاری هستند.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.