خودکشی یک مامور نیروی انتظامی کرمانشاه که حاضر به سرکوب معترضان نشد

چهارشنبه, 2ام آبان, 1403
اندازه قلم متن

محمدجواد صیادی، خودشکی، مامور نیروی انتظامی، کرمانشاه، سرپیچی از دستور، سرکوب معترضان، حفاظت اطلاعات،

یک مامور سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان کرمانشاه، که در جریان جنبش «زن زندگی آزادی» از دستور سرکوب معترضان سرپیچی و از کار استعفا کرده بود، به‌دلیل فشار فرماندهان مافوقش دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

بر‌اساس اطلاع «ایران‌وایر»، «محمدجواد صیادی»، جوان ۲۴ ساله و مامور سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در استان کرمانشاه بود که شامگاه یکشنبه ۲۹مهر۱۴۰۳ در تهران اقدام به خودکشی کرد.

به گفته منابع نزدیک به این فرد، او آخرین بار هفته گذشته برای پیگیری استعفای خود به ستاد مرکزی نیروی انتظامی در تهران مراجعه کرده بود، اما  درخواستش مورد موافقت قرار نگرفت.

نزدیکان آقای صیادی به ایران‌وایر اعلام کردند او در جریان اعتراضات جنبش «زن، زندگی، آزادی»، «دستور فرماندهان مافوقش برای مشارکت فیزیکی در سرکوب معترضان را خارج از وظایف سازمانی خود» ارزیابی کرده بود و حاضر به انجام آن نشده بود.

به‌گفته این منابع، آقای صیادی پس‌از آن چندین بار به‌صورت کتبی و رسمی از کار خود استعفا داده و حتی اعلام کرده بوده که در صورت مخالفت با درخواستش، دست به خودکشی خواهد زد.

دو تن از همکاران این فرد در یگان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی کرمانشاه نیز اعلام کردند که درخواست استعفای او چندین بار از سوی فرماندهان مافوقش به‌دلیل آنچه «دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده» عنوان کرده‌اند، رد شده است.

به‌گفته این افراد، آقای صیادی در دو سال گذشته از سوی «یگان خدمتی سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تحت فشار بوده، به‌طوری که چند بار بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفت.»

محمدجواد صیادی دارای شش سال سابقه خدمت در نیروی انتظامی بود که چهار سال آن را در دانشگاه افسری و دو سال را به‌عنوان مامور رسمی سپری کرده بود.

از: ایران وایر

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.