ممانعت از حضور مردم بر آرامگاه رهبران مشروطه خواه بختیاری

سه شنبه, 24ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

aramgah sardar asad bakhtiari

سایت ملیون ایران: در حالی که بنا بر سنت هر ساله و بر اساس دعوتی که به منظور گرامیداشت سالروز فتح تهران و احیاء مشروطیت از سو نواده امامقلی خان حاجی ایلخانی رئیس فقید ایل بختیاری صورت گرفته بود، قرار بود تجمعی جهت گرامی داشت سرداران و مجاهدین بختیاری در تکیه بختیاری های تخت پولاد صورت بگیرد، نیروی انتظامی و افراد لباس شخصی مانع اجتماع شده و مراجعه کنندگان را متفرق کردند. بنا برگزارش بعضی از افراد مراجعه کننده، درب ورودی آرامگاه سردار اسعد بختیاری نیز از داخل قفل شده بود.

ممانعت از ادای احترام مردم به مجاهدان مشروطه خواه مدفون در تخت فولاد، موجب شگفتی شهروندان استان اصفهان شد.

به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، شهروندانی که به منظور گرامیداشت سالروز فتح و آزادسازی تهران و احیای مشروطیت توسط رهبران مشروطه خواه بختیاری در سال ۱۲۸۸ هـ .ش، به تکیه بختیاری‌ها واقع در آرامستان تخت پولاد اصفهان رفته بودند، با ممانعت نیروی انتظامی و افراد لباس شخصی رو به رو شدند.

جمعی از شهروندان بختیاری استان اصفهان که برای شرکت در این مراسم به تکیه بختیاری های تخت پولاد رفته بودند، به خبرنگار ایبنانیوز گفتند درب ورودی آرامگاه سردار اسعد بختیاری از داخل قفل شده بود و لباس شخصی ها مردم بختیاری را متفرق کردند و از ورود به آرامگاه جلوگیری کردند.

گفتنی است قیام مردمی فتح تهران در روزهای ۲۲ الی ۲۵ تیر ماه سال ۱۲۸۸ هـ .ش – که با شهادت جمع زیادی از بختیاری ها همراه بود و به رفع استبداد محمدعلی شاهی و استقرار مجدد نظام مشروطه و برپایی مجلس شورای ملی منجر شد – یکی از پر افتخارترین روزهای مردم ایران محسوب می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.